Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Splittad: SEO Metadescriptions vara eller icke vara
- Detta ämne har 46 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av kristina.amexoptics.
-
FörfattareInlägg
-
14 april, 2012 kl. 12:49 #142337Richie72Deltagare
Jag tror också man vinner på att rikta sig mot en verklig potentiell kund och det är så jag utformat hela min butik.
Men man kan också tänka på vad Google gillar, det behöver inte vara motstridigt. Så frågan är om Google föredrar att ordet är med en gång eller två gånger i m-d.
15 april, 2012 kl. 05:26 #142414Magnus BrathDeltagareJag tänkte att jag skulle ta och dela lite av vad vi kunnat mäta på senare tid.
De tester som vi gjort visar att Meta verkar ha kunnat få en viss betydelse för position. När jag säger en viss så menar jag att det går att ana att det kanske kan ha hänt något, om du jämför med titel, rubriker, alt-taggar eller brödtext så är det en klart mindre påverkan (om någon).
Jag är dessutom inte helt säker på att det är en direkt faktor utan det kan vara en indirekt.
Att dessutom ställa on page förändringar mot länkar är bara konstigt. Det är att diskutera om det är bäst med socker eller ägg i en sockerkaka. Det kan vara intressant att diskutera proportionerna men att man behöver båda borde vara uppenbart även för en nybörjare i köket.
15 april, 2012 kl. 11:25 #142419Per NilssonDeltagare@Magnus Bråth 41326 wrote:
Jag tänkte att jag skulle ta och dela lite av vad vi kunnat mäta på senare tid.
De tester som vi gjort visar att Meta verkar ha kunnat få en viss betydelse för position. När jag säger en viss så menar jag att det går att ana att det kanske kan ha hänt något, om du jämför med titel, rubriker, alt-taggar eller brödtext så är det en klart mindre påverkan (om någon).
Jag är dessutom inte helt säker på att det är en direkt faktor utan det kan vara en indirekt.
Att dessutom ställa on page förändringar mot länkar är bara konstigt. Det är att diskutera om det är bäst med socker eller ägg i en sockerkaka. Det kan vara intressant att diskutera proportionerna men att man behöver båda borde vara uppenbart även för en nybörjare i köket.
Härligt att just du ger mig (delvis)rätt
Självklart är inte bara m-d den avgörande faktorn, men bra m-d i kombination med ett övrigt bra SEO-arbete blir FTW!
24 augusti, 2012 kl. 12:02 #150899MartinXDeltagare@Per Nilsson 40221 wrote:
Nej, jag har inte skaffat extra länkar, jag förmodar att du i din irrlära om SEO tror att inlänkar är viktiga idag. Så är det givetvis inte. SEO anno 2012 handlar om så mycket annat.
Förlåt? Vad sa du?
Googla PageRank och läs sedan detta
What is Link Building? Strategies & Examples – The Beginners Guide to SEODärefter kan vi kanske börja diskutera meta taggarnas vara eller icke vara.
(Förlåt för OT men jag kände att jag behövde sätta ner foten)
24 augusti, 2012 kl. 15:08 #150913Richie72Deltagare@MartinX 50637 wrote:
(Förlåt för OT men jag kände att jag behövde sätta ner foten)
Det blir mer intressant om du berättar vem du är och vad du gör så vi vet vem det är som sätter ner foten.
24 augusti, 2012 kl. 16:00 #150922Per NilssonDeltagareLäs tråden i sin helhet, läs alla inlägg i sin helhet.
Edit: Ser nu så här i efterhand att jag inte direkt har varit ödmjuk och trevlig mot er andra – jag vill be om ursäkt för det.
@MartinX 50637 wrote:
Förlåt? Vad sa du?
Googla PageRank och läs sedan detta
What is Link Building? Strategies & Examples – The Beginners Guide to SEODärefter kan vi kanske börja diskutera meta taggarnas vara eller icke vara.
(Förlåt för OT men jag kände att jag behövde sätta ner foten)
23 november, 2012 kl. 16:20 #156008kristina.amexopticsDeltagareMetabeskrivning hjälper till att berätta för en kund varför dom ska klicka på just din länk, som jag ser det. Berätta vem tillverkaren är, funktioner produkten har eller andra USPs.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.