Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Splittad: SEO Metadescriptions vara eller icke vara
- Detta ämne har 46 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av kristina.amexoptics.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2012 kl. 17:52 #141395Per NilssonDeltagare
@vaggur 40224 wrote:
Denna tråd riskerar ju att bli längre än ”Världens sämsta CR?”…
Frida får snart använda sökfunktionen i sin egen tråd för att hitta relevant feedback :rolleyes:
Närå, det räcker med att hon kikar på mina inlägg så är saken biff.
Både Christoffer och hakedq är grymt duktiga och kunniga på SEO. Titta t.ex. hur dessa har lyckats med sina sajter, det är verkligen inte att förakta.
Tyvärr är vi inte helt överens angående meta-beskrivningen, men det gör inte så mycket eftersom både Christoffer och hakedq precis som jag skriver klart och tydligt att man måste jobba ur alla infallsvinklar när det gäller SEO, man kan inte förlita sig på att en enda ändring ska resultera i ett bra resultat.
Självklart förstår jag att dessa herrar undrar vad jag är för tjomme/stolle när jag uttalar mig om SEO. Det kanske inte är så lätt att helt lita blint på en simpel knivhandlare, jag förstår dem. Däremot låter jag mina egna resultat baserat på mitt eget arbete tala för sig själv – döm mig efter det.
3 april, 2012 kl. 18:41 #141397DanDeltagareMetadescription är skitviktigt!!!!
(om man optimerar för altavista)
3 april, 2012 kl. 18:47 #141398Per NilssonDeltagare@Dan 40229 wrote:
Metadescription är skitviktigt!!!!
(om man optimerar för altavista)
Va fan! Inte du också Dan 😮
Och underskatta aldrig Altavista!
3 april, 2012 kl. 18:52 #141399DanDeltagareHehe näe men seriöst. Metan används enl. Google själva när de inte kan hitta ett bra utdrag ur sidans text att visa i serpen. Då påverkar metan ctr… Bra meta ger hög ctr. Hög ctr påverkar ranking i förlängningen.
Är det värt tiden? Vem vet… Jag tycker annat ger mer tusen gånger mer effekt men svårt att säga vad som är svart eller vitt inom seo egentligen.
Bra info från google…
Matt Cutts : Meta Description Tag Does Matter [SEO Advice] | Technofriends3 april, 2012 kl. 18:59 #141400Per NilssonDeltagare@Dan 40231 wrote:
Hehe näe men seriöst. Metan används enl. Google själva när de inte kan hitta ett bra utdrag ur sidans text att visa i serpen. Då påverkar metan ctr… Bra meta ger hög ctr. Hög ctr påverkar ranking i förlängningen.
Är det värt tiden? Vem vet… Jag tycker annat ger mer tusen gånger mer effekt men svårt att säga vad som är svart eller vitt inom seo egentligen.
Bra info från google…
Matt Cutts : Meta Description Tag Does Matter [SEO Advice] | TechnofriendsJepp, jag håller med
Roligt: Nu är det någon från Article Marketing Robots | The Ultimate Article Marketing , Spinning And Submission Tool Ever som besöker min sida. Jag förmodar att något riktigt proffspucko försöker göra lite dumma backlinks till min sajt.
Gör gärna det – men ta även konsekvenserna.
3 april, 2012 kl. 19:17 #141402hakedqDeltagareInstämmer med Dan, meta description kan indirekt påverka rankingen då en bra meta description troligtvis leder till högre CTR, men meta description i sig är ingen rankingfaktor.
4 april, 2012 kl. 09:49 #141461mickevvsDeltagareBra Meta = relevanta besökare
Relevanta besökare = mer relevans för google
Mer relevans för google = bättre ranking.Klar att Meta description inte är en avgörande faktor att ranka bra. Men det ger en en chans att kunna få mer relevans och öka sin ranking i serpen. Testa att vara utan meta ett tag på några sidor som rankar okej och se vad som händer .
Men måste faktiskt poängtera här att title är betydligt mycket mer avgörande i placering än meta description.
Så lägg ner mer tid på titeln än beskrivningen.
Titel för rank och beskrivning för sale.
Sen så är ju sidans content det mest avgörande för att kunna ranka bättre på Google.
4 april, 2012 kl. 10:00 #141465Per NilssonDeltagare@mickevvs 40299 wrote:
Så lägg ner mer tid på titeln än beskrivningen.
Ja och när man ändå håller på att fila och putsa på titeln så kan man lika gärna ge lite extra kärlek till m-d (härmed kallar vi det för m-d så vi slipper skriva ut det…)
Som jag har påpekat ett X antal gånger nu så räcker det inte med bara bra m-d, man måste göra bra m-d tillsammans med sitt övriga SEO-arbete.
De tester jag gjorde så ändrade jag bara m-d på. Inget annat och dessa sidor rankar idag bättre än vad de gjorde förut.
14 april, 2012 kl. 12:04 #142334Richie72DeltagareTror du att man ska ange sökordet flera gånger i m-d eller bara en gång?
Ex 1: Här hittar du tomater till bra priser. Vi har röda tomater, gröna tomater och gula tomater.
Ex 2: Här hittar du tomater till bra priser. Vill du ha en gul tomat så hittar du den här.
14 april, 2012 kl. 12:11 #142335ParvelitoDeltagare@Richie72 41238 wrote:
Tror du att man ska ange sökordet flera gånger i m-d eller bara en gång?
Ex 1: Här hittar du tomater till bra priser. Vi har röda tomater, gröna tomater och gula tomater.
Ex 2: Här hittar du tomater till bra priser. Vill du ha en gul tomat så hittar du den här.
Jag tror man vinner på att försöka tänka att någon skall läsa detta också. Det finns väl god risk att Google redan har, eller kommer att införa, restriktioner mot hur många gånger det är normalt att ett ord upprepas i en text. Därför kanske man skall skriva: ”Här hittar du tomater till bra priser. Vi har röda, gröna och gula tomater.”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.