Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Spåra övergivna kundvagnar med VeInteractive/VeCapture?
- Detta ämne har 12 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av Markus@VeInteractive.
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2013 kl. 15:27 #162130Markus@VeInteractiveDeltagare
@Björn 62620 wrote:
Det finns ju även en del som försöker betala men inte lyckas av olika anledningar.
Aa. Detta är väl ett av våra fina säljargument
Gräddfil till en ledig kassa -> service till kunden.
Utcheckningar/kassor har ju en tendens att förstöra ens liv……….
28 mars, 2013 kl. 11:35 #162157mephisto73DeltagareDå är jag med vad vi snackar om
Jag antar att plattformen måste stödja kundvagnar med permalink, eller hur fångas detta upp? Vi har t.ex. kundvagnar som ligger i local storage, så om kunden kommer tillbaka på en annan enhet så är kundvagnen tom.
Sen är det ”bara” de som skriver in en komplett epostadress som man kommer åt, men det gå knappast att komma runt (om man inte börjar skicka fysisk remarketing till dem man har adress till).
Hur som helst låter det spännande.
28 mars, 2013 kl. 14:45 #162162Markus@VeInteractiveDeltagareHej igen!
Får be om att få återkomma om din fråga. Är inte spec tekniskt, så vet faktiskt inte. Påsklov
Men typ. Stödjer i stort sätt alla platformar. Fångas upp via asynkroniskt javascript (om det säger dig något), tangenttryck för tangentryck. Och ja, dom måste skriva in mailen. Fungerar alltså bättre ju tidigare mailen kommer i formuläret, folk har en tendens att ge upp efter några fält.
Men en stor del försvinner givetvis iaf. Vi brukar säga att remarketing är ett komplement till konverteringsoptimering.
Vi har även utvecklad en chat som går via samma script. Håller på och testar den nu. Automatiserad AI styrd som dyker upp om man klickar ner fönstret i kassan (valfritt steg givetvis, nog bra att ha den rätt sent då den kanske kan irritera dom som mest windowshoppar). Svarar på frågor, ger länkar, och sen sista call to action alá nummer till kundtjänst. Tanken är att rädda dom som inte hunnit skriva in sin mail men som uppenbart vill handla.
Kunder och ehandlare vill samma sak, genomföra köpet, men det skiter sig ofta som en dålig kärlekshistoria
Nu påsk så ber om ursäkt på förhand om jag är seg på att svara.
Mvh Markus
@mephisto73 62660 wrote:
Då är jag med vad vi snackar om
Jag antar att plattformen måste stödja kundvagnar med permalink, eller hur fångas detta upp? Vi har t.ex. kundvagnar som ligger i local storage, så om kunden kommer tillbaka på en annan enhet så är kundvagnen tom.
Sen är det ”bara” de som skriver in en komplett epostadress som man kommer åt, men det gå knappast att komma runt (om man inte börjar skicka fysisk remarketing till dem man har adress till).
Hur som helst låter det spännande.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.