Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Söker feedback på keralux.se
- Detta ämne har 7 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av JohnPaulie.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2015 kl. 15:00 #102661JohnPaulieDeltagare
Första e-butiken och första posten här… lite läskigt 😮
Jag söker åsikter på http://www.keralux.se/. Produkten jag säljer är hårfibrer, något som många här kanske inte vet vad det är. Om man är tunnhårig eller har allmänt tunt hår så kan man applicera hårfibrer på det tunna håret och det blir tjockare direkt.
Då det är ett helt nytt märke i branschen så är det viktigt för mig att märket och produkten upplevs som 100% seriöst och jag har försökt åstadkomma detta med mycket före/efter-bilder, en FAQ samt en pengarna tillbaka-garanti…
All feedback mottages tacksamt!
28 april, 2015 kl. 15:57 #178273DanDeltagareJag skulle haft produkter på framsidan för att ge upplevelsen av att det är en e-butik.
Betalsätt är lite oklart? Verkar bara vara ett mailformulär? Betalsätt man skyltar med och låter en genomföra köpet på sidan är A och O annars känns det inte så trovärdigt tyvärr.
28 april, 2015 kl. 18:39 #178275Tobias RangboDeltagareTycker siten ser snygg ut!
Jag hade som Dan säger försökt ha produkter / rekommendationer på förstasidan, du har bara ett par sekunder på dig att fånga besökarens uppmärksamhet. Jag hade även skyltat med en del trygghetssymboler som gör att sidan utstrålar e-handel. Sedan hade jag försökt ha direkta underkategorier på ”produkter” så att du förenklar för kunden att klicka in sig direkt på dina produkter, du tar helt enkelt bort ett klick. Eftersom din slider är så pass framträdande så hade jag även velat ha en knapp (call-to-action) att klicka på, typ ”läs mer!”.
Lycka till.
/Tobias
28 april, 2015 kl. 19:33 #178277JohnPaulieDeltagareTack båda två, ni har rätt i att produkterna borde synas på framsidan, även om de bara är färgvariationer på samma produkt. Jag ska fixa så att det blir så.
Angående betalsätt hade jag velat hålla mig till bara faktura i början. Jag håller med om att kunna ha de där Visa- och Mastercard-symbolerna på sidan inger förtroende, men samtidigt skulle jag personligen inte ha något emot att få en faktura som kommer med själva produkten, det är ju faktiskt ännu säkrare. Tänker jag fel?
Har nu lagt till tydligare information om att man får en faktura tillsammans med produkten.
28 april, 2015 kl. 19:36 #178278DanDeltagareNej faktura funkar men det är nog mest att det inte ”känns” som man köper utan mest mailar en order som känns lite ”manuellt och oldschool” jämfört med en vanlig kassa.
Rent praktiskt är det ju inga konstigheter det bara känns inte som e-handel helt
30 april, 2015 kl. 11:05 #178282JohnPaulieDeltagareJag har nu fixat så att man ser alla produkter på framsidan för att ge det mer e-handelskänsla. Alla produkterna länkar dock till samma sida eftersom jag har lite svårt att få mig till att skapa en separat sida för varje enskild färg av produkten eftersom det kommer stå exakt samma info på varje produkt. Istället kommer man fortfarande till en produkter-sida där man väljer färg, fyller i uppgifter och skickar iväg sin beställning. Två klick från att man kommer in på hemsidan till att man lagt en beställning gillar jag.
Jag har försökt ge formuläret mindre mailformulär-känsla och mer checkout-känsla. I brist på förtroendeingivande symboler som t.ex. Visa-loggan så nästlade jag in Postens logo eftersom vara och faktura skickas med posten. Jag tycker själv att det blev klart bättre. Väldigt öppen för mer feedback30 april, 2015 kl. 12:08 #178283DanDeltagareTycker det gjorde rätt mycket skillnad!
30 april, 2015 kl. 14:41 #178286JohnPaulieDeltagareAwesome, tack för bra tips!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.