Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Sms vid beställning
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av fotofyndet.
-
FörfattareInlägg
-
10 april, 2011 kl. 22:08 #95880slowbroDeltagare
Hej! Är det någon här som använder sig av att få sms när en beställning är lagd? Isåfall ,vilket företag använder ni och vad kostar det ungefär:confused:
Tack på förhand!
Mvh Slowbro10 april, 2011 kl. 23:09 #121586ParvelitoDeltagareDet skulle ju pipa oavbrutet i telefonen då, så sådant kan man inte hålla på med Skämt åsido, men jag tror att de flesta som hållit på ett tag tycker att SMS vid beställning vore ämlans jobbigt.
Rekommenderar en smartphone och mail i mobilen om du vill ha lite koll när du inte är vid datorn.
11 april, 2011 kl. 09:16 #121607Marks-Bleeds.seDeltagareHar själv tidigare använt sms för att bekräfta till kunden att orden är mottagen, skickad osv. Då använde jag mosms (mosms.se tror jag) vilket blev ganska dyrt i längden. Dock var det ganska uppskattat av kunderna då dom fick återkoppling att det hände något med deras beställning. Så det var nog värt kostnaden ändå.
Att skicka sms till sig själv när en order är lagd vet jag inte om jag skulle rekommendera dock. Som Parvelito säger så skulle även jag rekommendera mail i mobilen istället.
Är det dock någon som är intresserad av att ha en sms lösning av något slag så håller faktiskt bolaget (en teleoperatör) där jag är anställd på (som produktansvarig) att utveckla just en sådan lösning. Tanken är att våra kunder via en hemsida eller via API skall kunna skicka ut och ta emot sms. Dessutom kommer vi erbjuda en hel del roliga tilläggstjänster som nog kan vara intressanta. Jag tror även vi lyckas ganska bra i pris på den tjänsten
Vill någon testa så kommer vi faktiskt inom kort söka ett antal pilotkunder. Skicka i så fall ett meddelande så kan jag se vad vi kan sy ihop.
11 april, 2011 kl. 09:21 #121609JoelDeltagareJag gillar Postens SMS-tjänst för varubrev, där kunden får ett SMS när varubrevet är inlämnat samt ett SMS när det kommit fram för utlämning (om det är för stort för brevlådan).
No more borttappade avier!
11 april, 2011 kl. 13:04 #121631slowbroDeltagareFör min del är det mest att några av de anställda i den fysiska butiken är ganska gammelmodiga och har inte så bra koll på datorer, men sms till den privata telefonen kanske skulle vara något. Vi har just nu, temporärt, delat lager mellan e-butik och fysisk butik och behöver hålla mer koll på beställningar från online shoppen, då jag inte kan vara aktiv hela tiden, så kunden inte blir negativt överraskad över att någonting är slut.
11 april, 2011 kl. 15:40 #121643fotofyndetDeltagare@slowbro 18314 wrote:
För min del är det mest att några av de anställda i den fysiska butiken är ganska gammelmodiga och har inte så bra koll på datorer, men sms till den privata telefonen kanske skulle vara något. Vi har just nu, temporärt, delat lager mellan e-butik och fysisk butik och behöver hålla mer koll på beställningar från online shoppen, då jag inte kan vara aktiv hela tiden, så kunden inte blir negativt överraskad över att någonting är slut.
Ett alternativ kan ju vara att du skickar en kopia av orderbekräftelsen till din egen mail och har en ringsignal i mailprogrammet när ett mail uppfyller vissa kriterier. Så kör jag, funkar perfekt. Outlook är igång jämt och kollar varannan minut, om ett mail kommer till konto x, från en viss adress och innehåller ett nyckelord så ringer det till.
13 april, 2011 kl. 14:03 #121767laserDeltagare@fotofyndet 18326 wrote:
Ett alternativ kan ju vara att du skickar en kopia av orderbekräftelsen till din egen mail och har en ringsignal i mailprogrammet när ett mail uppfyller vissa kriterier. Så kör jag, funkar perfekt. Outlook är igång jämt och kollar varannan minut, om ett mail kommer till konto x, från en viss adress och innehåller ett nyckelord så ringer det till.
Var ju ett klockrent tips. Ska ställa in den direkt, det är i regler man gör detta?
14 april, 2011 kl. 05:08 #121788fotofyndetDeltagare@laser 18465 wrote:
Var ju ett klockrent tips. Ska ställa in den direkt, det är i regler man gör detta?
Ja ”Regler och aviseringar” heter det väl tror jag. Det finns en steg-för-steg-guide där som man kan gå igenom. Till vem, från vem, undantag och vad göra är väl det som ska ställas in.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.