Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Slider vs "varför vi är bäst"-bild

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #162980
    Richie72
    Deltagare

    @lunarmys 63596 wrote:

    Heh, tänkte köra omröstningen i två dagar å slänga upp resultat på söndag. Är det elakt? :-/

    Det är grymt elakt, hur ska jag kunna njuta av en fredagsöl när allt jag tänker på är om det lönar sig med karusell eller inte?

    #162983
    Per Nilsson
    Deltagare

    Håller med!

    Vill se resultatet nu! :)

    @Richie72 63597 wrote:

    Det är grymt elakt, hur ska jag kunna njuta av en fredagsöl när allt jag tänker på är om det lönar sig med karusell eller inte?

    #162986
    Tigern
    Deltagare

    Jag röstade felaktigt på A eftersom tumnagelbilderna låg i omvänd ordning ;-)

    Jag kommer att bli mycket förvånad om inte B visar sig ha ett mycket bättre resultat än A.

    #162992
    Effell
    Deltagare

    Hej

    Har för liten (läs: ingen) erfarenhet än som e-handlare för att kunna säga vad som är bäst, men som vanlig konsument tycker jag helt klart att B var trevligare.

    Sliders/karuseller kan visserligen fånga ögat, men ofta drar det (för mig själv) ögonens fokus bort ifrån något jag kan läsa och bli intresserad av att köpa, till en flimrig massa av bilder som byts på tok för snabbt för att hinna läsa de erbjudanden som visas.

    En viss risk med ”vi-är-bäst-därför-att” skylt kan ju vara att man brer på för mycket och verka mer skryta än att visa upp ärliga fördelar och mervärden.

    Sen kanske det varierar lite från butik till butik? Den som säljer fräcka streetkläder eller hårdrocksprylar kanske har mer nytta av en häftig slider. En butik som riktar sig till en äldre eller i alla fall ”lugnare” kundkrets troligen har mer ut av att visa sakliga fördelar i ett samlat och icke-rörigt manér, där tror jag definitivt B-alternativet vinner.

    Det var mina tankar, och min röst hamnar på B. Så vem vann? :-)

    #162995
    danielandersson
    Deltagare

    Åh, ni är alldeles för otåliga.

    Vi trodde också på B, men.. A vann med ca 5% högre CR.

    Vi körde sedan ett nytt test, men detta återkommer jag om under helgen eller på måndag (kalla mig lat!).

    #162997
    Joel
    Deltagare

    @lunarmys 63614 wrote:

    Åh, ni är alldeles för otåliga.

    Vi trodde också på B, men.. A vann med ca 5% högre CR.

    Vi körde sedan ett nytt test, men detta återkommer jag om under helgen eller på måndag (kalla mig lat!).

    Pratar vi clickrate på bannern nu?

    Annars vore det ju nästan mer intressant att få veta om eran konvertering (från besök->avslut) ökade eller minskade beroende på A eller B.

    #162998
    danielandersson
    Deltagare

    @Joel 63616 wrote:

    Pratar vi clickrate på bannern nu?

    Annars vore det ju nästan mer intressant att få veta om eran konvertering (från besök->avslut) ökade eller minskade beroende på A eller B.

    Det är konvertering vi snackar om.

    Av de som sett A jämfört med de som sett B så konverterar A 5% bättre än B.

    Sett banner/slider -> avslut med andra ord.

    #163012
    Richie72
    Deltagare

    @lunarmys 63617 wrote:

    Det är konvertering vi snackar om.

    Av de som sett A jämfört med de som sett B så konverterar A 5% bättre än B.

    Sett banner/slider -> avslut med andra ord.

    Intressant, kul att ni delar med er. Nu gäller det alltså bara att få till en karusell så snart som möjligt.

    #163017
    Per Nilsson
    Deltagare

    Hur länge körde ni testen?

    #163021
    danielandersson
    Deltagare

    @Per Nilsson 63639 wrote:

    Hur länge körde ni testen?

    Detta körde vi 9 dagar, ett antal hundra transaktioner.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 36 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.