Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Slider vs "varför vi är bäst"-bild
- Detta ämne har 35 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av mephisto73.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2013 kl. 13:28 #162980Richie72Deltagare
@lunarmys 63596 wrote:
Heh, tänkte köra omröstningen i två dagar å slänga upp resultat på söndag. Är det elakt?
Det är grymt elakt, hur ska jag kunna njuta av en fredagsöl när allt jag tänker på är om det lönar sig med karusell eller inte?
19 april, 2013 kl. 14:10 #162983Per NilssonDeltagareHåller med!
Vill se resultatet nu!
@Richie72 63597 wrote:
Det är grymt elakt, hur ska jag kunna njuta av en fredagsöl när allt jag tänker på är om det lönar sig med karusell eller inte?
19 april, 2013 kl. 14:22 #162986TigernDeltagareJag röstade felaktigt på A eftersom tumnagelbilderna låg i omvänd ordning
Jag kommer att bli mycket förvånad om inte B visar sig ha ett mycket bättre resultat än A.
19 april, 2013 kl. 19:37 #162992EffellDeltagareHej
Har för liten (läs: ingen) erfarenhet än som e-handlare för att kunna säga vad som är bäst, men som vanlig konsument tycker jag helt klart att B var trevligare.
Sliders/karuseller kan visserligen fånga ögat, men ofta drar det (för mig själv) ögonens fokus bort ifrån något jag kan läsa och bli intresserad av att köpa, till en flimrig massa av bilder som byts på tok för snabbt för att hinna läsa de erbjudanden som visas.
En viss risk med ”vi-är-bäst-därför-att” skylt kan ju vara att man brer på för mycket och verka mer skryta än att visa upp ärliga fördelar och mervärden.
Sen kanske det varierar lite från butik till butik? Den som säljer fräcka streetkläder eller hårdrocksprylar kanske har mer nytta av en häftig slider. En butik som riktar sig till en äldre eller i alla fall ”lugnare” kundkrets troligen har mer ut av att visa sakliga fördelar i ett samlat och icke-rörigt manér, där tror jag definitivt B-alternativet vinner.
Det var mina tankar, och min röst hamnar på B. Så vem vann?
19 april, 2013 kl. 20:14 #162995danielanderssonDeltagareÅh, ni är alldeles för otåliga.
Vi trodde också på B, men.. A vann med ca 5% högre CR.
Vi körde sedan ett nytt test, men detta återkommer jag om under helgen eller på måndag (kalla mig lat!).
19 april, 2013 kl. 20:32 #162997JoelDeltagare@lunarmys 63614 wrote:
Åh, ni är alldeles för otåliga.
Vi trodde också på B, men.. A vann med ca 5% högre CR.
Vi körde sedan ett nytt test, men detta återkommer jag om under helgen eller på måndag (kalla mig lat!).
Pratar vi clickrate på bannern nu?
Annars vore det ju nästan mer intressant att få veta om eran konvertering (från besök->avslut) ökade eller minskade beroende på A eller B.
19 april, 2013 kl. 20:33 #162998danielanderssonDeltagare@Joel 63616 wrote:
Pratar vi clickrate på bannern nu?
Annars vore det ju nästan mer intressant att få veta om eran konvertering (från besök->avslut) ökade eller minskade beroende på A eller B.
Det är konvertering vi snackar om.
Av de som sett A jämfört med de som sett B så konverterar A 5% bättre än B.
Sett banner/slider -> avslut med andra ord.
20 april, 2013 kl. 14:04 #163012Richie72Deltagare@lunarmys 63617 wrote:
Det är konvertering vi snackar om.
Av de som sett A jämfört med de som sett B så konverterar A 5% bättre än B.
Sett banner/slider -> avslut med andra ord.
Intressant, kul att ni delar med er. Nu gäller det alltså bara att få till en karusell så snart som möjligt.
20 april, 2013 kl. 14:35 #163017Per NilssonDeltagareHur länge körde ni testen?
20 april, 2013 kl. 15:47 #163021danielanderssonDeltagare@Per Nilsson 63639 wrote:
Hur länge körde ni testen?
Detta körde vi 9 dagar, ett antal hundra transaktioner.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.