Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Skumt sökord
- Detta ämne har 24 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av Kaugesaar.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2012 kl. 14:46 #157105Finch SverigeDeltagare
@Sam 57590 wrote:
Tack, mycket intressanta synpunkter och frågeställningar.
Diskussionen blir mer relevant om jag berättar vilka sökord det handlar om, de är alltså sittpuff och sittpuffar
Vad tycker ni om rubriken och texten i min sökresultat, vad kan formuleras bättre/mer lockande?
Grejen är att man för dessa, tillsammans med alla andra sökord måste ha historisk Value Tracking för att man ska kunna se hur effektiva de är att generara faktiskt värde till företaget. Skicka gärna ett PM så kan jag beskriva mer i detalj.
13 december, 2012 kl. 14:49 #157106BorjeDeltagareHej!
Har du en aktiv kampanj för sittpuff och sittpuffar? Jag såg dig bara i de vanliga sökresultaten 2a på sittpuff och 1a på sittpuffar. På sittpuff har du Mio, Ellos och Åhlens runt dig. Jag måste erkänna att jag själv väljer de etablerade sidorna först och ser om jag hittar vad jag letar efter där. På sittpuffar hamnar ditt resultat ofta utanför skärmen på en vanlig laptop eftersom det ibland finns tre annonser och sen sökresultat för bilder under annonserna.
Testa och koppla på sittpuff och sittpuffar i Adwords om du inte redan har gjort det.
13 december, 2012 kl. 14:55 #157107SamDeltagare@Borje 57592 wrote:
Hej!
Har du en aktiv kampanj för sittpuff och sittpuffar? Jag såg dig bara i de vanliga sökresultaten 2a på sittpuff och 1a på sittpuffar. På sittpuff har du Mio, Ellos och Åhlens runt dig. Jag måste erkänna att jag själv väljer de etablerade sidorna först och ser om jag hittar vad jag letar efter där. På sittpuffar hamnar ditt resultat ofta utanför skärmen på en vanlig laptop eftersom det ibland finns tre annonser och sen sökresultat för bilder under annonserna.
Testa och koppla på sittpuff och sittpuffar i Adwords om du inte redan har gjort det.
Jag har en aktiv kampanj på söktermen och det ser normalt ut i min kontrollpanel, CTR 5,81% och gen. pos. 2,7 just nu.
13 december, 2012 kl. 15:01 #157108RobiinDeltagare@Sam 57590 wrote:
Tack, mycket intressanta synpunkter och frågeställningar.
Diskussionen blir mer relevant om jag berättar vilka sökord det handlar om, de är alltså sittpuff och sittpuffar
Vad tycker ni om rubriken och texten i min sökresultat, vad kan formuleras bättre/mer lockande?
Tycker det såg rätt bra ut men det gäller som sagt var att testa detta för att få fram vad som funkar bäst. Du har t.ex. valt att ha med priset i rubriken, är det för att det är en konkurrensfördel? Är det inte det så är det snarare en nackdel att ha med det.
När jag sökte så fick jag inte upp din sida bland Adwordsannonserna, du kanske inte kör några annonser nu? Jag kan tänka mig att dessa annonsörer tar en hel del av trafiken.
13 december, 2012 kl. 15:07 #157109RobiinDeltagareEn annan marknadsföringsmässig sak som dock är lite svår för dig att göra något åt är att du i sökresultatet slåss mot såpass etablerade varumärken som Mio, Åhlens & Ellos. Folk tenderar gärna till att välja sådant som de känner igen så även om du skulle ligga före dessa i sökresultatet så är det inte säkert att den presumtiva kunden väljer dig.
13 december, 2012 kl. 15:13 #157110SamDeltagareFörlåt, ni har helt rätt, jag ser nu att dagens budget för just den kampanjen redan är förbrukad (brukar hålla till sent på kvällen).
Ang. priset i rubriken, den tycker jag är konkurrensfördel värd att framhäva. Eller?
13 december, 2012 kl. 15:19 #157111RobiinDeltagare@Borje 57592 wrote:
Hej!
Har du en aktiv kampanj för sittpuff och sittpuffar? Jag såg dig bara i de vanliga sökresultaten 2a på sittpuff och 1a på sittpuffar. På sittpuff har du Mio, Ellos och Åhlens runt dig. Jag måste erkänna att jag själv väljer de etablerade sidorna först och ser om jag hittar vad jag letar efter där. På sittpuffar hamnar ditt resultat ofta utanför skärmen på en vanlig laptop eftersom det ibland finns tre annonser och sen sökresultat för bilder under annonserna.
Testa och koppla på sittpuff och sittpuffar i Adwords om du inte redan har gjort det.
Såg nu att Borje redan svarat dig med ungefär de tankarna som jag hade, då är vi i alla fall två som tänker ungefär likadant
13 december, 2012 kl. 15:22 #157112RobiinDeltagare@Sam 57596 wrote:
Förlåt, ni har helt rätt, jag ser nu att dagens budget för just den kampanjen redan är förbrukad (brukar hålla till sent på kvällen).
Ang. priset i rubriken, den tycker jag är konkurrensfördel värd att framhäva. Eller?
Du kan branschen bättre än vad jag gör så det vet du nog bäst själv. Har du en bra konkurrensfördel (i ditt fall då kanske priset) så visst kan det vara bra att trycka fram den redan i rubriken.
13 december, 2012 kl. 15:28 #157115SamDeltagare@Borje 57592 wrote:
Hej!
På sittpuffar hamnar ditt resultat ofta utanför skärmen på en vanlig laptop eftersom det ibland finns tre annonser och sen sökresultat för bilder under annonserna.
Ditt iakttagande känns närmast en förklaring till att en betydande del av söktrafiken försvinner från den organiska delen.
5 januari, 2013 kl. 15:58 #158002pralbinDeltagareDu kanske redan fått svar, men anledningen till denna förvirring är att det är troligen är bred matchning och synonymt. Även om du väljer exakt matchning så är Keyword tool är ett stort skämt, inget stämmer där.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.