Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Skriva på trustpilot?
- Detta ämne har 16 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 6 månader sedan av snartehandlare.
-
FörfattareInlägg
-
4 maj, 2015 kl. 06:50 #178318Tobias RangboDeltagare
Har ingen direkt erfarenhet utav just trustpilot men har tidigare jobbat med Reco som fungerar liknande. Min generella uppfattning (och där vi kunde se resultat) var när vi bad kunderna att göra det vi ville att dem skulle göra. Hade vi en kund som vi vet var väldigt nöjd / betygsatte ett ärende högt så bad vi dem (förutsättningslöst såklart) om en rekommendation.
Detta går såklart att automatisera men inledningsvis räcker det förmodligen att göra detta manuellt.
/Tobias
7 maj, 2015 kl. 10:13 #178364bslaskDeltagareJag har nu kört Trustpilot i ganska exakt 1 år och på den tiden fått in 200 omdömmen absolut i överkant mest positiva. (https://se.trustpilot.com/review/pelletsbutiken.com)
Har tidigare skrivit om dels hur förvånat jag varit angående hur många som kommenterar, samt hur många positiva som kommenterar. Av dessa 200st har jag ett enda fall där en kund gav ”oresonligt dålig” kritik. De övriga ytterst få låga betyg vi fått har vi förtjänat efftersom vi tabbat oss.
Fördelen med Trustpilot mot Prisjakt/Pricerunner är att man som handlare kan se exakt vilken order som betygsätts.Den stora nackdelen med Trustpilot är att trots stor prutning är det vansinnigt dyrt, jag ska helt klart se över om reco kunde vara ett alternativ.
7 maj, 2015 kl. 10:47 #178365Runns.seDeltagare@bslask 82637 wrote:
Jag har nu kört Trustpilot i ganska exakt 1 år och på den tiden fått in 200 omdömmen absolut i överkant mest positiva. (https://se.trustpilot.com/review/pelletsbutiken.com)
Har tidigare skrivit om dels hur förvånat jag varit angående hur många som kommenterar, samt hur många positiva som kommenterar. Av dessa 200st har jag ett enda fall där en kund gav ”oresonligt dålig” kritik. De övriga ytterst få låga betyg vi fått har vi förtjänat efftersom vi tabbat oss.
Fördelen med Trustpilot mot Prisjakt/Pricerunner är att man som handlare kan se exakt vilken order som betygsätts.Den stora nackdelen med Trustpilot är att trots stor prutning är det vansinnigt dyrt, jag ska helt klart se över om reco kunde vara ett alternativ.
Samma erfarenheter som oss
Kommer också att hålla koll på reco nu när de lanseras på riktigt. Om det får samma trovärdighet som trustpilot fast till bättre pris så blir det ju byte21 maj, 2015 kl. 17:39 #178509PlayTodayABDeltagareHej!
Jag testar StoreBadge just nu för min ehandel PlayToday.se. Vi kör hela paketet med att visa omdömen på produktsidan, kategorisidan och snart även i kassan. Dessutom går det ut mejl till varje kund med en uppmaning om att lämna ett omdöme.
För oss har det två syften.
1) Att såklart få positiva omdömen för att skapa förtroende. Det är speciellt viktigt för vår butik som handlar med digitala produkter och dessutom är nystartad.
2) Att ärligt få våra kunders synpunkter. Det är ett utmärkt sätt för oss att få reda på vad våra kunder tycker. Vad vi gör bra idag och vad vi kan göra bättre imorgon.
Det ska bli spännande att se vad det ger!
21 maj, 2015 kl. 18:48 #178510bananeDeltagareÄr det någon som gjort eller känner till något A/B-test där man jämfört en publik tjänst som t.ex Trustpilot med omdömen insamlade på egen hand?
Vet att t.ex Roliga Prylar hade många omdömen man själv samlat in förr och jag har svårt att se att det skulle ge otroligt mycket bättre konvertering om omdömena samlades in från en extern part. Någon som samlar in omdömen själv idag?21 maj, 2015 kl. 19:06 #178511Runns.seDeltagare@tobbecokta 82835 wrote:
Hej!
Jag testar StoreBadge just nu för min ehandel PlayToday.se. Vi kör hela paketet med att visa omdömen på produktsidan, kategorisidan och snart även i kassan. Dessutom går det ut mejl till varje kund med en uppmaning om att lämna ett omdöme.
För oss har det två syften.
1) Att såklart få positiva omdömen för att skapa förtroende. Det är speciellt viktigt för vår butik som handlar med digitala produkter och dessutom är nystartad.
2) Att ärligt få våra kunders synpunkter. Det är ett utmärkt sätt för oss att få reda på vad våra kunder tycker. Vad vi gör bra idag och vad vi kan göra bättre imorgon.
Det ska bli spännande att se vad det ger!
Vi ökade med 20% ner vi började med trustpilot så det kommer märkas.
21 maj, 2015 kl. 21:16 #178512snartehandlareDeltagare@Runns.se 82837 wrote:
Vi ökade med 20% ner vi började med trustpilot så det kommer märkas.
MEn hur mätte du denna konvertering? Det låter otroligt, nästan för bra för att vara sant.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.