Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Skillnader – Analytics, Adwords och Prestashop.
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av Oscar Troedson.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2012 kl. 09:20 #98384Oscar TroedsonDeltagare
Hej,
Skillnaden mellan Analytics och Adwords, med avseende på konvertering, är väl känd för många sedan tidigare (likaså de bakomliggande orsakerna). Däremot finns det en väldigt stor skillnad på hur Prestashop (source traffic) registrerar besökare från Adwords och hur Analytics gör det. Under året så är förhållandet varit 1:6 hos oss. Alltså Prestashop visar 6 ggr färre besökare från Adwords än vad Analytics gör.
Någon som har en förklaring på detta?
Tack på förhand!
Oscar -
FörfattareInlägg
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.