Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Skillnaden mellan villkor
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Majsan.
-
FörfattareInlägg
-
29 december, 2013 kl. 14:05 #101170jokiDeltagare
Vi är inne på de sista bitarna innan vi lanserar vår webshop. Vi kör på Tictail till att börja med och jag har fastnat lite på Köpvillkor och Leveransvillkor. Har tittat runt lite på hur andra har gjort och det varierar ganska kraftigt.
Har kört lite copy/paste på Köpvillkoren, men vad är egentligen Leveransvillkor? Nu har Leveranssätt och ångerrätt under båda villkoren, men det känns inte som att det är så nödvändigt?
29 december, 2013 kl. 20:05 #171524SamHDeltagareLite saker att tänka på om du inte har med de:
Vad händer med outhämtade paket? Vilka kostnader medför det?
Hur lång tid har man på sig att hämta ut paketen innan de går i retur?
Är paketen spårbara?
Försäkrade?
Vad kostar frakt? Vart framgår annars fraktkostnaden?
Vilka fraktbolag använder ni?29 december, 2013 kl. 21:27 #171526MajsanDeltagareUrsäkta mig men copy – paste är väl det sämsta du gör.
Skriv egna villkor men ha andra som vägledning, både ur seo sammanhang samt för att den butiken du kopierat villkoren ifrån inte ska bli sne på dig.
Man ska aldrig kopiera information från andra utan att be om lov
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.