Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Skicka som brev utan att skylta med frakten
- Detta ämne har 24 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Richie72.
-
FörfattareInlägg
-
31 januari, 2012 kl. 11:44 #135384BorjeDeltagare
@sabio 33598 wrote:
Finns det något sätt att dölja frakten på skicka lätt?
Varubrev blir ju tyvärr dyrare än skicka lätt om det är över 250g, och paketet är skrymmande.
Hej!
Jag marknadsfor min frakt som ”frakt & hantering” lite som shipping & handling i USA. Pa sa satt framgar det att det inte bara ar frakten som kostar utan aven paket, kuvert, anstallda som packar etc.
1 februari, 2012 kl. 09:28 #135464Oscar TroedsonDeltagareTack, men kör ink frakt på allt så hjälper inte riktigt
2 februari, 2012 kl. 13:06 #135526ElimsDeltagare@Fractronics 33547 wrote:
Hej!
Små ordrar till privatpersoner skickar jag alltid med brev.
…
Jag vill helst inte skylta med vad jag betalat för frakten och vill därför helst inte använda frimärken.Varför inte skylta med vad frakten kostar? Var ärlig och inte girig, har du kostnader som klart understiger vad du tar betalt för frakt så ta mindre betalt för ordern eller höj priset på små leveranser.
Har du osynligakostnader, tex små ordrar tar mycket tid proportionellt, mer manuellt jobb, personalkostnad eller delade förpackningar så kan ju det täckas av en fraktkostnad inklusive portot. skriv det i så fall redan på frakt-/leveransvillkor.
Långsiktigt lönar sig transparens och ärlighet. IMO2 februari, 2012 kl. 14:54 #135534FractronicsDeltagare@Elims 33773 wrote:
Varför inte skylta med vad frakten kostar? Var ärlig och inte girig, har du kostnader som klart understiger vad du tar betalt för frakt så ta mindre betalt för ordern eller höj priset på små leveranser.
Har du osynligakostnader, tex små ordrar tar mycket tid proportionellt, mer manuellt jobb, personalkostnad eller delade förpackningar så kan ju det täckas av en fraktkostnad inklusive portot. skriv det i så fall redan på frakt-/leveransvillkor.
Långsiktigt lönar sig transparens och ärlighet. IMOJag tror inte att det på ett bra sätt går att förklara för en kund som är privatperson att min fraktkostnad är mycket mer än portokostnaden på ett paket.
Jag tror att dom flesta kunder förstår att små paket kommer att sponsra stora men att det är ett pris man får betala för enkelheten och tydligheten med fast frakt.
Men jag tror ändå att det väcker lite dåliga känslor när en kund får det visat så tydligt som det blir med frimärken.Jag kommer framöver att skicka med varubrev, det blir lite öststatskänsla när man först tittar på postens hemsidan men inte hittar något ställe där man kan anmälla sig till tjänsten. Sedan när man ringer kundtjänst kan dom inte ordna det utan en säljare måste ringa upp dagen efter.
2 februari, 2012 kl. 15:15 #135537Richie72Deltagare@Elims 33773 wrote:
Varför inte skylta med vad frakten kostar? Var ärlig och inte girig, har du kostnader som klart understiger vad du tar betalt för frakt så ta mindre betalt för ordern eller höj priset på små leveranser.
Har du osynligakostnader, tex små ordrar tar mycket tid proportionellt, mer manuellt jobb, personalkostnad eller delade förpackningar så kan ju det täckas av en fraktkostnad inklusive portot. skriv det i så fall redan på frakt-/leveransvillkor.
Långsiktigt lönar sig transparens och ärlighet. IMOOm man skriver vad frakten kostar för kunden är man ärlig och har transparens. Sen vad man betalar för frakten är en annan sak. Du kanske visar inköpspriser på alla dina varor också så kunden vet hur mycket du tjänar?
Skulle vara intressant att se din butik.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.