Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Skicka ny produkt till Norge
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av Henrik_G.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2013 kl. 11:05 #99708vegenDeltagare
Hej,
Hittade inte en tidigare tråd om detta så jag skriver en ny.
Har skickat en vara till en kund i Norge. Nu har varan gått sönder och kunden ska returnera varan till oss. Vi kommer sedan laga produkten och skicka den på nytt till Norge.
När vi varudeklarerar försändelsen, är det bara att sätta värde 0 k så kund en behöver betala tull och moms igen? Eller finns det någon bra rutin kring detta?
Tacksam för svar!
MVH
Johan
7 mars, 2013 kl. 12:05 #160625jp2DeltagareJa det finns en rutin för det. Jag vill minnas att tull/moms är något man får tillbaka i efterhand efter kontakt med tullverket. Kan vara samma sak med norska tullverket.
Sätta tullvärde 0k är kanske inte så lämpligt däremot?
8 mars, 2013 kl. 08:36 #160666Henrik_GDeltagareDet finns lite olika koder. Vill minnas att du ska använda ”Reason for Export Code: Repair”. Värdet kan nog vara noll men slå en signal till Tullverket. De kan svara på det där direkt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.