Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › skicka med kvitto?
- Detta ämne har 18 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år sedan av Balanscykeln.se.
-
FörfattareInlägg
-
1 mars, 2016 kl. 12:28 #180966GregerADeltagare
Det var ju intressant information att distanshandel skulle vara undantaget.
Personligen tycker jag det verkar högst suspekt om man inte får en faktura, eller liknande, när man köper något.
1 mars, 2016 kl. 12:33 #180967Runns.seDeltagare@GregerA 86243 wrote:
Det var ju intressant information att distanshandel skulle vara undantaget.
Personligen tycker jag det verkar högst suspekt om man inte får en faktura, eller liknande, när man köper något.
Du får ju alltid en orderbekräftelse, den duger som ”kvitto”
2 mars, 2016 kl. 09:25 #180980Stefan72Deltagare@Runns.se 86244 wrote:
Du får ju alltid en orderbekräftelse, den duger som ”kvitto”
det är väl här det fortfarande finns problem. Alla företag verkar veat att det duger med bekräftelsen. Sen att de nästan alltid saknas grundläggande information för att vara korrekt är nåt som branschen är jättedålig på.
Nu handlar jag inte jättemycket på nätet så men jag har påtalat det några gånger att jag saknar kvitto eller nåt som liknar ett sådant så är det alltid lite vaddå? Que? Har alltid sett ut så, ingen har klagat osv osv över det.6 september, 2016 kl. 08:14 #182310martinsDeltagareKom hem paket dessa dagar från ett bland de ”stora ” och därmed paketet är helt enkelt varan , inget papper på minsta sätt .
Jag personligen skickar följesedeln så länge eftersom programmen inte prova detta har jag även att betala en hel del för sjöfarten , men kan kontinuerligt slinka igenom posten.
12 september, 2016 kl. 06:06 #182368NO LINGODeltagareSom Greger säger, bara du sköter din bokföring och skapar en faktura för varje order så behöver du inte skicka med ett kvitto till kunden om hen inte kräver det. Fakturan från KCO funkar bra både som kvitto på köpet och som bokföringsunderlag för kunden. Har du andra betalningsmetoder som inte genererar ett komplett kvitto till kunden tex kortbetalning eller paypal, där specas oftast bara beloppet, inte vad som köpts bör du på något sätt kunna ge kunden ett kvitto, en s.k kontantfaktura på köpet om hen efterfrågar det.
4 oktober, 2016 kl. 18:11 #182541jp2DeltagareJag brukar inte heller skicka med kvitto, mest för att spara papper/tid/toner. Av något tiotusen orders är det väl 2-3 kunder som begärt fysiskt kvitto i efterhand (då har jag mejlat det som PDF).
Har inte läst att det ska vara krav på att skicka fysiskt kvitto. De får ju kvitto/faktura/bekräftelse i mejlen där det anges precis det som måste anges: ordernr, datum, vara, momsspec, kundens namn, företagets namn, osv.Sen ser det ju mer proffsigt ut med kvitto i paketet, visst.
6 oktober, 2016 kl. 08:00 #182557AnkisDeltagareJag har en kryssruta numera i kassan ”önskas kvitto utöver orderbekräftelsen” Minskar pappersjobbet.
Då frågar man ju kunden, precis som man måste vid direktförsäljning vid kassa.7 november, 2016 kl. 13:22 #182726NiclasADeltagareVi lade till det så att vårt system automatiskt skapar ett kvitto av en betald faktura. Detta kan sedan hämtas hem som underlag för bokföringen via kunden kontrollpanel.
16 november, 2016 kl. 08:10 #182772Balanscykeln.seDeltagare@NiclasA 88586 wrote:
Vi lade till det så att vårt system automatiskt skapar ett kvitto av en betald faktura. Detta kan sedan hämtas hem som underlag för bokföringen via kunden kontrollpanel.
Det låter smart, ska kika på en sån lösning jag med.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.