- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 1 månad sedan av Harrybells.
-
FörfattareInlägg
-
4 oktober, 2017 kl. 16:38 #104317xcisoDeltagare
Hej. På mitt ordinarie arbete har vi problem med råttor. Stora som små.
Vi arbetar med nybilar och detta tycker vi är ganska allvarligt då det både är ohygieniskt, men även en risk att dom eventuellt äter i säten etc.Vår hyresvärd tycker inte att han ska stå för kostnaden som anticimex tar då det inte finns med i avtalet.
Jag har försökt att forska i detta, men hittar inget direkt när det gäller kommersiella fastigheter.
Någon som har bra koll på detta?
Tack på förhand.
6 oktober, 2018 kl. 06:20 #185703HarrybellsDeltagareThe first step in determining responsibility for a pest problem is to read through the lease agreement. Some tenancy agreements have a clause added regarding pest control, so in these situations, use the signed agreement as the guide. If the tenancy agreement fails to reference pest problems, we then look at the Rental Tenancies Act 1997, which is where things get a little hazy, as pest issues are not explicitly discussed. We look at the tenant’s responsibility, which states that the tenant must take reasonable care of the premises and keep the premises reasonably clean.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.