Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Skadad vara som inte godkänns av dhl

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98990
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Har en kund som köpt lampor – kostade 1500:-st. En lampglas är trasig – han mailar bild och vi reklamerar hos dhl.

    Har aldrig varit problem förut. Lampan var packad i formgjuten frigolit och 2 kraftiga kartonglager – går nog bara sönder om man tappar något mycket tungt på dem… Inga synliga märken vid utlämning.

    Dhl nekar ersättning pga att varan har fraktats från utlämningsstället till kunden och varit i kundens förvar i flera dagar innan han öppnar den och upptäcker att glaset är itu – dock inom 7 dagar från utlämnandet.

    Transportkedjan är avslutad då de lämnar ut… har aldrig varit problem att reklamera tidigare när gods varit skadat trots att det inte syns på förpackningen vid utlämnandet bara man bevisar att packningen varit bra.

    Kan ju vara så att de anser att kunden själv tappat lampan…men går ju inte att bevisa.

    Lång historia – vet någon vad som gäller eller har varit med om liknande?:confused:

    #154023
    Henrik_G
    Deltagare

    Om de tappat något väldigt tungt på den, borde det inte synas på utsidan eller på den formgjutna frigoliten då?

    #154027
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Så är det nog. Varan kontrolleras alltid innan vi skickar – har varit några av dessa lampor som varit naggiga i kanten – så just de är vi extra noga med.

    Lampan var hel när den lämnade oss – har inga synliga transportskador. Kunden reklamerar en stor skada på den – glaset var itu.

    Om kunden t ex själv skadar en vara – är det bara att skicka en ny?

    #154028
    Parvelito
    Deltagare

    @Lilla Ivy 54128 wrote:

    Så är det nog. Varan kontrolleras alltid innan vi skickar – har varit några av dessa lampor som varit naggiga i kanten – så just de är vi extra noga med.

    Lampan var hel när den lämnade oss – har inga synliga transportskador. Kunden reklamerar en stor skada på den – glaset var itu.

    Om kunden t ex själv skadar en vara – är det bara att skicka en ny?

    Det är svårt att bevisa saker, och för det mesta inte värt att ta strid om sakerna om det inte är väldigt uppenbart att någon far med osanning. Man får avsätta någon liten procent för ”goodwill-reklamationer” och spara adrenalinet till andra fighter.

    #154030
    Nicklas
    Deltagare

    DHL är helt hopplösa att försöka få ut ersättning från.
    Jag brukar ändå anmäla det som går sönder till dem så att de får slösa sin tid. :D

    #154033
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Oj oj oj. Säger du detta Nicklas så måste detta vara sant. För kan inte du med ditt munläder lyckas snacka ned DHL, ja då kan nog ingen det:eek:;)

    Detta är skrivit i positiv mening. (Du vet hur mycket jag gillar dig och ditt munläder Nicklas:);))

    @Nicklas 54132 wrote:

    DHL är helt hopplösa att försöka få ut ersättning från.
    Jag brukar ändå anmäla det som går sönder till dem så att de får slösa sin tid. :D

    #154017
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Jag gör så att jag skickar ett nytt glas = Goodwill – tid är ju pengar. Hörde en gång till med kunden och inga som helst skador på paketet – då blir det nog svårt att driva vidare med dhl oavsett kvalitén på munlädret ;)

    #154069
    bslask
    Deltagare

    Jag har faktiskt fått igenom samtliga mina reklamationer mot DHL. (ett tio-tal)
    Dom gillar foton, så be gärna kunden ta en bild på demolerade paket med innehåll.

    Skickat från min GT-I9100G via Tapatalk 2

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.