Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › SEO – Vem ska man ta hjälp av?
- Detta ämne har 44 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Robert Nyman.
-
FörfattareInlägg
-
12 januari, 2012 kl. 12:46 #133977YvelisDeltagare
@Parvelito 32024 wrote:
Om man inte är helt tappad bakom en vagn så brukar man kunna göra mycket arbete själv med sin egen sida.
På http://www.pineberry.com/ finns ett bra analysverktyg som är gratis och som berättar vad du behöver göra med din sida. Ge dig inte förrän du har 100/100. Att pyssla med sin egen sida är ganska ofarligt, det är svårt att hamna i Googles frysbox beroende på sådant.
När du har gjort det, och inväntat resultatet av ditt arbete under någon månad så är det bättre att ta ställning till vad som behöver göras då.
Tack för ett helt fantastiskt bra tips! Ökade från 68 till 94 på bara några minuters fix
13 januari, 2012 kl. 08:41 #134050dunkenDeltagare@Yvelis 32056 wrote:
Tack för ett helt fantastiskt bra tips! Ökade från 68 till 94 på bara några minuters fix
Den fungerade utmärkt igår men idag verkar det som om den inte alls vill.
Någon som har testat den idag?13 januari, 2012 kl. 08:54 #134051Anton ADeltagare@dunken 32138 wrote:
Den fungerade utmärkt igår men idag verkar det som om den inte alls vill.
Någon som har testat den idag?Igår förmiddag funkerade det perfekt, sedan under kvällen fungerade det inte alls…
13 januari, 2012 kl. 09:08 #134054dunkenDeltagaremm såg det med men kolla annars in denna sidan. Är samma företag bara en annan adress som ja hittade nu.
13 januari, 2012 kl. 12:39 #134092ikomorinDeltagareVar försiktig med dessa ”seo-experter”, idag så kallar sig alla som har skrivit ett inlägg om seo på sin blogg för ”experter”. Visserligen så kan alla bli ”experter”, det gäller endast att följa 80/20-reglen, det vill säga att 80% att alla seo-fix är väldigt enkla att fixa och kommer att stå för 80% av din seo. Ska du börja gräva dig in i resterade 20% (som t.ex. ebay) så lär du har ett expert-team och inte bara en Allan som kallar sig för expert.
Alla program som behövs för att nå till dessa magiska 80% finns att hämta på internet eller att läsa via olika (kända) bloggar. Även om du inte vill göra jobbet själv så är det ett stort plus om du kan seo innan du börjar att hyra arbetskraft till det.
Lycka till!!
14 januari, 2012 kl. 11:47 #134186Per NilssonDeltagareEtt bra sätt att ta reda på vilken seo-expert som är bäst är att googla på deras branschspecifika sökord och helt sonika låta det resultatet tala för sig själv.
Är man expert på seo så borde man komma högt upp just på sökningen ”expert seo”.
//Per
14 januari, 2012 kl. 13:15 #134177Christoffer TyreforsDeltagare@Per Nilsson 32285 wrote:
Ett bra sätt att ta reda på vilken seo-expert som är bäst är att googla på deras branschspecifika sökord och helt sonika låta det resultatet tala för sig själv.
Är man expert på seo så borde man komma högt upp just på sökningen ”expert seo”.
//Per
Måste säga ifrån här. Att ranka etta på ett ord innebär absolut inte att vara bäst för trådskaparen. Alla vet att länkar är nyckeln, och några av de största bolagen är välkända för att spamma miljontals länkar och köpa miljarder skräplänkar. Förmodligen kommer de hamna riktigt bra på de termer du nämner. Vill trådskaparen hyra riskabla länkar i tusentals för att ranka etta?
Sen är det marknadsföring vi pratar om. Att ligga etta är inget självändamål – tanken är ju att tjäna pengar? Det innebär att priset måste vara rätt i relation till resultat. Vad säger sökresultaten på ”expert seo” om det?
Jag skulle gissa på att ”expert seo” är en RÄTT tuff term att ligga etta på. Behöver trådskaparen någon som är asduktig på det (mycket länkar) eller behöver han någon som med mindre medel är jätteduktig på att få mindre sajter att rise & shine?
Det kan såklart vara så att ettan råkar vara bäst, men resultatet av sökningen är isåfall förmodligen inte anledningen.
14 januari, 2012 kl. 14:40 #134193Per NilssonDeltagare@debaser 32289 wrote:
Måste säga ifrån här. Att ranka etta på ett ord innebär absolut inte att vara bäst för trådskaparen. Alla vet att länkar är nyckeln, och några av de största bolagen är välkända för att spamma miljontals länkar och köpa miljarder skräplänkar. Förmodligen kommer de hamna riktigt bra på de termer du nämner. Vill trådskaparen hyra riskabla länkar i tusentals för att ranka etta?
Sen är det marknadsföring vi pratar om. Att ligga etta är inget självändamål – tanken är ju att tjäna pengar? Det innebär att priset måste vara rätt i relation till resultat. Vad säger sökresultaten på ”expert seo” om det?
Jag skulle gissa på att ”expert seo” är en RÄTT tuff term att ligga etta på. Behöver trådskaparen någon som är asduktig på det (mycket länkar) eller behöver han någon som med mindre medel är jätteduktig på att få mindre sajter att rise & shine?
Det kan såklart vara så att ettan råkar vara bäst, men resultatet av sökningen är isåfall förmodligen inte anledningen.
Jag menar inte att man bara ska gå på ett sökord som ligger på topp-position. Däremot så tycker jag att den som utger sig för att vara duktig eller expert inom ett område, oavsett bransch, bör hamna på topp-tio-listan på branschspecifika sökord i alla fall.
Om man t.ex. googlar ”hjälp med sökord” så får jag i alla fall upp som nummer två en länk till PUNK-handboken för sjuksköterskor. Där tycker jag då att ett seriöst seo-företag i alla fall borde placera sig lite bättre.
Edit: Fast det är väl som med allt annat. Skomakarens barn med andra ord.
14 januari, 2012 kl. 18:28 #134209Katrin LundgrenDeltagareJag har mkt god erfarenhet av pineberry vad gäller kostnadseffektiv seo. Men det är helt klart en fördel om man läst på lite kring seo innan man anlitar någon oavsett vem det är
15 januari, 2012 kl. 13:12 #134224Magnus BrathDeltagare@Per Nilsson 32285 wrote:
Är man expert på seo så borde man komma högt upp just på sökningen ”expert seo”.
//Per
Verkligen inte, det stora och i princip enda konverterande ordet i branschen är Sökmotoroptimering, det är där man syns om man vet vad man gör.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.