Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › SEO snabbguide
Etiketter: seo
- Detta ämne har 91 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 8 månader sedan av Dammtussen.
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2013 kl. 20:37 #171276karfoDeltagare
Stort tack för den här guiden Magnus. Hjälpt mig mycket
10 januari, 2014 kl. 19:50 #171790jokiDeltagareTänkte höra med någon kunnig om hur lång tid det brukar ta innan man dyker upp på Google? Söker man på vårt företagsnamn nu dyker vi upp först på femte sidan, och då är det vår FAQ-sida. Vi har visserligen bara varit igång i en vecka.
10 januari, 2014 kl. 20:39 #171791DavidWiggDeltagare@joki 73824 wrote:
Tänkte höra med någon kunnig om hur lång tid det brukar ta innan man dyker upp på Google? Söker man på vårt företagsnamn nu dyker vi upp först på femte sidan, och då är det vår FAQ-sida. Vi har visserligen bara varit igång i en vecka.
Nu vet jag inte vilket ord du vill synas på, men eftersom företagsnamnet kommer upp så har ni ”dykt upp”. Sedan gäller det ju att arbeta sig upp, om ni nu vill ta topplaceringar på speciellt valda ord.
Kort förklarat så måste ni skapa ett förtroende gentemot sökmotorn, i det här fallet Google. Då ska rubrik, innehåll, länkar som pekar till er sida stämma.
Man hamnar inte på förstasidan eller topp tre automatiskt.
Om du vill så kan du skicka över URL i Privat Meddelande (PM) om du inte vill skylta med det här, så kan jag kika på sidan och resultatet.
Sätter ni igång med sökmotoroptimering OffPage, alltså skapar länkar till butiken så kan det ta allt från några veckor till år innan ni når toppen. Det beror helt på konkurrens.
Ett hett tips är att köpa den nya boken om sökmotoroptimering. Den tar upp grunderna och förklarar allt på ett pedagogiskt sätt. Den innehåller dock inte exakta strategier hur man skapar länkar, men det finns att läsa på annat håll. En bra start som sagt.
17 januari, 2014 kl. 13:58 #172041BrorDeltagareHärlig läsning! Tack för du tog din tid och postade, uppskattas!
Trevlig helg
17 januari, 2014 kl. 14:07 #172043Magnus BrathDeltagareVad bra! Ska fortsätta fylla på.
11 juni, 2018 kl. 11:34 #184169Magnus BrathDeltagareJag har uppdaterat den här listan idag, det har tagit några år innan det blev av men nu är den up to date igen. Säg gärna till om något saknas.
22 juni, 2018 kl. 22:01 #185383SkalHuset.seDeltagare@Magnus Bråth 92279 wrote:
Jag har uppdaterat den här listan idag, det har tagit några år innan det blev av men nu är den up to date igen. Säg gärna till om något saknas.
Det är inget som saknas, annars tvärtom. Blogvertiser kommer snart läggas ner. Från mail:
Tjänsten på blogvertiser.com läggs ned 2018-08-31
Vi kommer tyvärr att lägga ned tjänsten med sponsrade inlägg på blogvertiser.com pga att den går med underskott och att vi inte lyckats vända detta.
23 juni, 2018 kl. 11:11 #185384Magnus BrathDeltagareTack, då ska jag se till att ta bort den!
25 juli, 2018 kl. 04:39 #185476kaiserkarlDeltagareKort fråga till er som har koll…sitter nu och skriver produktbeskrivningar, men det känns som om jag inte har en jävla aning om vad jag pysslar med….men jag tänkte som så, jag har redan segat och prio 1 torde ju vara att överhuvudtaget får upp och lansera sidan, så får jag fila mer sedan, det är ju i högsta grad ett levande dokument osv…
Men det jag undrar över just nu är gör det något om prodbes. är likartade? till exempel har jag 10 sorters tvål från samma tillverkare. Jag försöker vara unik, och skriva personligt och på mitt sätt, men det är svårt att skriva nya påhittiga spaltmeter om varenda jävla tvål… Nu kommer ju diverse egenskaper bli likadan, tex. vegansk, raw, 100% ekologisk osv, dessa punktar jag upp, medan jag beskriver allt annat invävt…
…i en annan produktkategori jag har så börjar beskrivningarna med i princip samma mening, nästan identiska, för att sedan gå över till unik, mer målande beskrivning av just denna prod…
Är detta dumt? hur bör jag göra annars? Tror jag blir psykiskt sjuk av allt som har med SEO att göra…
Tack på förhand!
25 juli, 2018 kl. 06:26 #185477Magnus BrathDeltagare@kaiserkarl 92461 wrote:
…i en annan produktkategori jag har så börjar beskrivningarna med i princip samma mening, nästan identiska, för att sedan gå över till unik, mer målande beskrivning av just denna prod…
Är detta dumt? hur bör jag göra annars? Tror jag blir psykiskt sjuk av allt som har med SEO att göra…
!Det bästa är att vara helt unik och ibland kan det nästan vara bättre med inget innehåll hellre än kopierat. Det beror lite på hur stor andel det är, av sidan och av hela sajten som är likt.
Vi brukar ha riktlinjen att all text ska vara handskriven, inget ctrl-c, ctrl-v.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.