Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Segt idag må jag säga
- Detta ämne har 78 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av Macondax.
-
FörfattareInlägg
-
1 juni, 2012 kl. 09:02 #146773DanDeltagare
+120% mot 2011 men 140k under budget… så inte helt nöjd. till stor del beroende av dålig lagerhållning och väder skulle jag säga.
1 juni, 2012 kl. 09:08 #146774Per NilssonDeltagareVi klarade budgeten galant och hade en enorm ökning jämfört med maj 2011.
Dubblat och tripplat.
Siffror? Det tar vi i PM för de intresserade
1 juni, 2012 kl. 09:09 #146775c4mediaDeltagare@Dan 46079 wrote:
+120% mot 2011 men 140k under budget… så inte helt nöjd. till stor del beroende av dålig lagerhållning och väder skulle jag säga.
Du sätter upp bra mål, och 120% mot 2011 är inte illa pinkat..
Vi själva har ökat 40% mot 2011 och 10% över budget.1 juni, 2012 kl. 09:15 #146776DanDeltagareNja det är inte så bra som det låter. 2012 kör vi med betald marknadsföring för första gången systematiskt och då bör man öka mycket annars är det inte så bra
@c4media 46081 wrote:
Du sätter upp bra mål, och 120% mot 2011 är inte illa pinkat..
Vi själva har ökat 40% mot 2011 och 10% över budget.1 juni, 2012 kl. 09:51 #146779fotofyndetDeltagare@Joel 46067 wrote:
Oops, 4% bättre än budget ska det vara!
Ja det låter väl på ett sätt bättre, även om dubbelt mot budget säkert skulle vara trevligt det också.
1 juni, 2012 kl. 10:16 #146781RikardDeltagareMaj var sämsta tillväxtmånaden i år men 2% över budget och 45% över omsättningen för maj 2011.
1 juni, 2012 kl. 12:34 #146784kontorsmagasinetDeltagareUpp 22% jmfr med förra året (branschen tappade 8% i snitt under q1) så vi får vara nöjda. Eller nöjda är vi inte men det är ok iaf.
1 juni, 2012 kl. 14:07 #146789QarillionDeltagareJag tycker det är svårt att sätta en budget faktiskt.
Jag verkar kontinuerligt undervärdera ganska grovt så jag blir lika tagen på sängen varje månad tycker jag.
Själva budgeten och målsättningen varierar ju självklart beroende på hur mycket reklam man gör samt hur branschen går i övrigt. Även när man kommer upp i vissa summor i omsättning blir det ju svårare med 100iga ökningar.
Skulle vi få en 100 procentig ökning idag så vet jag nog inte vart jag skulle ta vägen. Våra 70% nu är definitivt på gränsen till vad vi klarar av.
Hur lyckas ni hantera dessa enorma ökningar? Eller har ni jobb vid sidan av som gör att det fortfarande är hanterbara summor även om ökningarna är riktigt fina?
1 juni, 2012 kl. 14:15 #146790ParvelitoDeltagareAtt öka mycket har sina besvär, men det är egentligen mest angenäma problem. Fundera på vart ni vill, och planera för det. Dra ned lite på marknadssatsningarna om det känns som att man inte hinner med, eller identifiera vad som är de sämsta affärerna ni gör och försök undvika dem.
1 juni, 2012 kl. 14:22 #146791Jimmy OstromDeltagareDet är det tuffaste jag varit med om:o, alltså då mäter vi ”bara” 30% ökning i försäljning.
Det kostar pengar, pengar, pengar, pengar, tid, tid, tid, tid, blod, svett och en massa tårar från familjen och släkt. Jag älskar att jobba så mig spelar det ingen roll, men att hela tiden konstant känna ”pressen” från familjen att man faktiskt sätter dom på andra, tredje och fjärde plats är ingen rolig arbetsmiljö:o
Jag kan då lova att vi inte eftersträvar en service som är bäst, för den har vi fått tullat på enormt i form av senare leveranser på grund av att vi jobbar en hel del med droppshipping och sena mailsvar osv. Ibland undrar jag varför kunder väljer att handla av oss då vi enligt mig är rätt kassa just nu faktiskt:o
Nej. Fru, barn och företag är nog ingen bra kombo och håller man inte tungan rätt i mun så har man nog bara företag kvar, tror inte bara det kan vara jag som inte ”får ihop detta”:o
@Qarillion 46097 wrote:
Hur lyckas ni hantera dessa enorma ökningar?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.