Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Segt idag må jag säga

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 79 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #146773
    Dan
    Deltagare

    +120% mot 2011 men 140k under budget… så inte helt nöjd. till stor del beroende av dålig lagerhållning och väder skulle jag säga.

    #146774
    Per Nilsson
    Deltagare

    Vi klarade budgeten galant och hade en enorm ökning jämfört med maj 2011.

    Dubblat och tripplat.

    Siffror? Det tar vi i PM för de intresserade :)

    #146775
    c4media
    Deltagare

    @Dan 46079 wrote:

    +120% mot 2011 men 140k under budget… så inte helt nöjd. till stor del beroende av dålig lagerhållning och väder skulle jag säga.

    Du sätter upp bra mål, och 120% mot 2011 är inte illa pinkat.. ;)
    Vi själva har ökat 40% mot 2011 och 10% över budget. :)

    #146776
    Dan
    Deltagare

    Nja det är inte så bra som det låter. 2012 kör vi med betald marknadsföring för första gången systematiskt och då bör man öka mycket annars är det inte så bra :)

    @c4media 46081 wrote:

    Du sätter upp bra mål, och 120% mot 2011 är inte illa pinkat.. ;)
    Vi själva har ökat 40% mot 2011 och 10% över budget. :)

    #146779
    fotofyndet
    Deltagare

    @Joel 46067 wrote:

    Oops, 4% bättre än budget ska det vara! :)

    Ja det låter väl på ett sätt bättre, även om dubbelt mot budget säkert skulle vara trevligt det också. :)

    #146781
    Rikard
    Deltagare

    Maj var sämsta tillväxtmånaden i år men 2% över budget och 45% över omsättningen för maj 2011.

    #146784
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    Upp 22% jmfr med förra året (branschen tappade 8% i snitt under q1) så vi får vara nöjda. Eller nöjda är vi inte men det är ok iaf.

    #146789
    Qarillion
    Deltagare

    Jag tycker det är svårt att sätta en budget faktiskt.

    Jag verkar kontinuerligt undervärdera ganska grovt så jag blir lika tagen på sängen varje månad tycker jag.

    Själva budgeten och målsättningen varierar ju självklart beroende på hur mycket reklam man gör samt hur branschen går i övrigt. Även när man kommer upp i vissa summor i omsättning blir det ju svårare med 100iga ökningar.

    Skulle vi få en 100 procentig ökning idag så vet jag nog inte vart jag skulle ta vägen. Våra 70% nu är definitivt på gränsen till vad vi klarar av.

    Hur lyckas ni hantera dessa enorma ökningar? Eller har ni jobb vid sidan av som gör att det fortfarande är hanterbara summor även om ökningarna är riktigt fina?

    #146790
    Parvelito
    Deltagare

    Att öka mycket har sina besvär, men det är egentligen mest angenäma problem. Fundera på vart ni vill, och planera för det. Dra ned lite på marknadssatsningarna om det känns som att man inte hinner med, eller identifiera vad som är de sämsta affärerna ni gör och försök undvika dem.

    #146791
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Det är det tuffaste jag varit med om:o, alltså då mäter vi ”bara” 30% ökning i försäljning.

    Det kostar pengar, pengar, pengar, pengar, tid, tid, tid, tid, blod, svett och en massa tårar från familjen och släkt. Jag älskar att jobba så mig spelar det ingen roll, men att hela tiden konstant känna ”pressen” från familjen att man faktiskt sätter dom på andra, tredje och fjärde plats är ingen rolig arbetsmiljö:o

    Jag kan då lova att vi inte eftersträvar en service som är bäst, för den har vi fått tullat på enormt i form av senare leveranser på grund av att vi jobbar en hel del med droppshipping och sena mailsvar osv. Ibland undrar jag varför kunder väljer att handla av oss då vi enligt mig är rätt kassa just nu faktiskt:o

    Nej. Fru, barn och företag är nog ingen bra kombo och håller man inte tungan rätt i mun så har man nog bara företag kvar, tror inte bara det kan vara jag som inte ”får ihop detta”:o

    @Qarillion 46097 wrote:

    Hur lyckas ni hantera dessa enorma ökningar?

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 79 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.