Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Sätta upp mål i analytics?

Visar 2 inlägg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #160537
    Dan
    Deltagare

    Målen beror på hur flödena i din butik ser ut. Min funnel (flaskhalsanalys) ser ut såhär:

    Index
    …Kategori
    ……produkt
    ………add to cart
    …………checkout
    …………….köp färdigt

    Sen mäter jag även funnels på sök exvis:

    sök
    …….produkt
    …………add to cart
    ……………..checkout
    ……………………köp klart

    Eller ibland på vilka relaterade produkter jag visar

    produkt
    ….relaterade produkter på KÖP av andra produkter med denna
    ……..add to cart
    …………kassa
    …………….köp

    kontra exvis denna då

    produkt
    ….relaterade produkter på TAGGNING
    ……..add to cart
    …………kassa
    …………….köp

    Jag har mål på allting i princip och sen bygger jag olika funnels beroende på vad jag vill undersöka. Alla mål är även taggade på A/B-testvariabler via custom variables-funktionen så att jag kan testa en produktsida och se vilken av de relaterade produkt-algoritmerna som konverterar bäst till köp beroende på vilken som ligger överst och sen se i funneln om det verkligen är på produktsidan och klick via relaterade produkter som ökningen sker.

    #160539
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Klockrent, exakt detta jag ville veta. Tack Dan!

    @Dan 61457 wrote:

    Målen beror på hur flödena i din butik ser ut. Min funnel (flaskhalsanalys) ser ut såhär:

    Index
    …Kategori
    ……produkt
    ………add to cart
    …………checkout
    …………….köp färdigt

    Sen mäter jag även funnels på sök exvis:

    sök
    …….produkt
    …………add to cart
    ……………..checkout
    ……………………köp klart

    Eller ibland på vilka relaterade produkter jag visar

    produkt
    ….relaterade produkter på KÖP av andra produkter med denna
    ……..add to cart
    …………kassa
    …………….köp

    kontra exvis denna då

    produkt
    ….relaterade produkter på TAGGNING
    ……..add to cart
    …………kassa
    …………….köp

    Jag har mål på allting i princip och sen bygger jag olika funnels beroende på vad jag vill undersöka. Alla mål är även taggade på A/B-testvariabler via custom variables-funktionen så att jag kan testa en produktsida och se vilken av de relaterade produkt-algoritmerna som konverterar bäst till köp beroende på vilken som ligger överst och sen se i funneln om det verkligen är på produktsidan och klick via relaterade produkter som ökningen sker.

Visar 2 inlägg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.