Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Samport – Usel service
- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
29 januari, 2010 kl. 15:06 #108409BjornDeltagare
Enligt Samport fanns det bara 1 server. Nu har jag iaf fimpat det avtalet och kört igång med Auriga, är hur nöjd som helst. Mycket trevlig service och väl fungerande tjänst. Ska bli intressant att se hur Dan´s nya uptime mätning på betalsystem faller ut. Det enda negativa är att de inte gör en callback tillbaka istället slussas kunden genom hela kedjan i browsern.
Den vanliga auktorisationen görs som ett anrop. Däremot måste kunden slussas vidare vid 3Dsecureverifiering.
Vi har en callback-lösning som används för att fånga upp ”tappade” tansaktioner. Ifall kunden tex inte följer hela vägen tillbaks till shoppen.
För att använda den här lösningen krävs det dock att ni har en https-adress.
Vi anropar denna adress till dess att vi får http 200 som svar.29 januari, 2010 kl. 18:51 #108412GregerADeltagareJag kör också Auriga numera och såg till att få callbacken konfigureraqd direkt.
Den ger samma svar som den vanliga responsen, men asynkront i bakgrunden. Fungerar bra.Det kändes lite otryggt att vara beroende av att kunden har sin browser öppen hela tiden … krascher händer ju vid de mest olämpliga tillfällen.
Dock förstår jag inte varför Auriga inte tillåter att man skickar den adressen med i anropet. Det gör man hos en del andra betalväxlar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.