Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Sälja kläder via webshop
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
25 juni, 2009 kl. 10:11 #93940kalleDeltagare
Hej!
Är i farten att börja sälja lite kläder via webben i ganska liten skala. Om det är någon som sysslar/sysslat med detta vore jag oerhört tacksam om jag kunde få svar på några frågor jag har:
1. Hur vill kunderna betala på internet?
2. Vilka samarbetade ni med när det gällde betalningslösningar och hur upplevde du att detta samarbete fungerar?
3. Vad är viktigt att tänka på när man bygger hemsidan?
4. Tog du hjälp av professionella människor när ni gjorde er hemsida?
5. Köpte du ett ”färdigt paket” för hemsidan?
6. Signar folk upp sig för att bli medlemmar?
7. Hur gjorde du för att locka konsumenter till hemsidan?
8. Annonserade du på internet (med banners mm) och i så fall vilken utdelning upplevde du att detta gav?
9 Hur arbetade du med returer och byten? Är det vanligt att folk faktiskt returnerar köpta varor?
10. Hur upplevde du starten? Var det segt? hur gjorde du för att synas?
11. Vi tänker oss att det kan gå trögt i starten, vad kan man göra för att förebygga detta?
12. Blev det problem när volymerna ökade?
13. Hur skickade du dina varor? använde du dig av Posten och hade du i så fall frankeringsmaskin, förbetalt porto eller något annat?
14. Hur paketerade du dina varor?Oerhört tacksam om någon vill ta sig tid!
kalle
25 juni, 2009 kl. 10:42 #106374DanDeltagare1. Faktura och kort är det viktigaste. Resten är bonus.
2. Jag kör Kreditor och Certitrade och är nöjd med båda.
3. En miljon saker tyvärr. Läs Urbans nya bok Ehandlarens handbok och Konsten med säljande hemsidor eller liknande.
4. Nej, eller kanske. Beror på om jag räknar mig själv som proffs eller inte
5. Nej. Byggde själv.
6. Jag har ingen medlemsfunktion men folk signar upp för nyhetsbrevet utan att handla.
7. Unika och roliga produkter som folk länkar till och skriver om i dagspressen. Samt att jag sökmotoroptimerade på viktiga termer.
8. Bara Adwords och det funkade dåligt. Så nu annonserar jag inte.
9. Min policy är att ha världens bästa kundtjänst. Om kunden inte verkligen har fel så har den rätt.
10. Lite segt men det hjälpte att pusha sidan via min personliga blogg och via kontakter som hjälpte mig med länkar. Samt så hade jag redan byggt trafik till butiken genom att ha haft en blogg där i ett år innan.
11. Jobba hårdare bara.
12. Ja, logistik och kundtjänst är två problem som uppstår när man når högre volym och det är ganska jobbigt för man räknar inte med det när man anstränger sig med marknadsföringen och försöker sälja bara.
13. Posten Brev och Postpaket. Porto Betalt för breven. Frankeringsmaskin är inte särskilt lönt.
14. I vadderade kuvert och små bruna wellpapplådor om det är ömtåligt eller större. Tänk på skrymmandegränsen om 3cm för brev samt maxmåtten om 90cm för längd bredd höjd för brev. Och såklart 2kilos-gränsen. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.