Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Sälja butik, Klarnas avtal?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av
flennstrom.
-
FörfattareInlägg
-
20 juni, 2013 kl. 07:04 #165153
flennstrom
DeltagareDu ska definitivt kontakta supporten. Det kan tex vara så att köparens butik säljer en annan varukategori och då vill vi klassificera butiken korrekt. Avtalet överlåts normalt sett till en köpare, men vi måste enligt Finansinspektionens krav alltid undersöka en avtalsinnehavare så det inte är ett upplägg för tex penningtvätt (ingen direkt misstanke mot din köpare förstås, utan en ren rutin).
Hör av dig till supporten på 08-12012030 så kan de hjälpa till att reda ut vad som gäller.20 juni, 2013 kl. 07:18 #165154Joel
DeltagareJag förstår inte riktigt vad Klarna har med detta att göra.
Avtalet som köparen inte tar över är ju skrivet mellan dig och Klarna, och inte mellan din butik och Klarna. Byter butiken ägare så borde ju avtalet automatiskt bli ogiltigt?
Hade köparen däremot varit intresserad av att ta över avtalet du har med Klarna så måste ni givetvis kontakta dem.
20 juni, 2013 kl. 07:33 #165155flennstrom
DeltagareRätt Joel, jag missförstod.
Nu när jag läser igen ser jag att köparen bara köper domännamnet.Det kan vi ju inte ha några synpunkter på. Men bra om man kontaktar oss och meddelar så vi inte undrar varför det inte är några transaktioner och så går vi in på butiken (som kanske inte har Klarna eller har en annan leverantör) och så blir det förvirring.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.