Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Rutin kring kunder som valt Klarna faktura
- Detta ämne har 7 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
11 december, 2013 kl. 22:12 #101109gustaleroDeltagare
Hej!
Hur gör ni när fått en kund som valt klarna faktura? I vilken ordning gör ni de olika stegen i klarna online?
Ur kundens synvinkel är det ju juste att både få en faktura utskriven och mailad. Om paketet inte hämtas ut, så har kunden ändå fått fakturan. Hur ser ni på det?
Tycker det borde finnas en knapp som både mailar och skriver ut fakturan, och naturligtvis aktiverar den.
12 december, 2013 kl. 08:44 #171080Runns.seDeltagareFinns i gamla klarna men inte i KCO.
Vi mailar enbart alla fakturor, slöseri på papper och miljö att skriva ut den.12 december, 2013 kl. 11:40 #171089gustaleroDeltagareTack för svaret Runns!
Ingen risk att kunden har fakturan i skräpkorgen?
Om kunden inte hämtar ut paketet och det går i retur, hur gör ni då?
12 december, 2013 kl. 11:45 #171090Runns.seDeltagareFinns alltid en risk att det hamnar i skräp, den risken finns ju med orderbekräftelsen med.
Ej uthämtade paket debiteras med 250kr, om inte kunden har förklaring på varför det inte hämtades ut.12 december, 2013 kl. 14:56 #171094gustaleroDeltagareSant!
När ni debiterar 250 kr för outlösta paket.
Gör ni det genom att skapa en ny faktura till kunden genom klarna?
Eller hur löser ni det?
12 december, 2013 kl. 15:12 #171097danielanderssonDeltagare@gustalero 72995 wrote:
Gör ni det genom att skapa en ny faktura till kunden genom klarna?
I gamla kan man i alla fall klicka på ”Postförskotts- fakturor” som är till för exakt det där
12 december, 2013 kl. 16:18 #171101gustaleroDeltagareFinns det något smart sätt om kunden betalat med kort eller direktbetalning? Att kunna debitera x kr för icke uthämtat paket.
13 december, 2013 kl. 13:19 #171127Runns.seDeltagare@gustalero 73004 wrote:
Finns det något smart sätt om kunden betalat med kort eller direktbetalning? Att kunna debitera x kr för icke uthämtat paket.
Nej, men du kan ju hålla inne pengarna tills kunden hör av sig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.