Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Rutin kring kunder som valt Klarna faktura

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101109
    gustalero
    Deltagare

    Hej!

    Hur gör ni när fått en kund som valt klarna faktura? I vilken ordning gör ni de olika stegen i klarna online?

    Ur kundens synvinkel är det ju juste att både få en faktura utskriven och mailad. Om paketet inte hämtas ut, så har kunden ändå fått fakturan. Hur ser ni på det?

    Tycker det borde finnas en knapp som både mailar och skriver ut fakturan, och naturligtvis aktiverar den.

    #171080
    Runns.se
    Deltagare

    Finns i gamla klarna men inte i KCO.
    Vi mailar enbart alla fakturor, slöseri på papper och miljö att skriva ut den.

    #171089
    gustalero
    Deltagare

    Tack för svaret Runns!

    Ingen risk att kunden har fakturan i skräpkorgen?

    Om kunden inte hämtar ut paketet och det går i retur, hur gör ni då?

    #171090
    Runns.se
    Deltagare

    Finns alltid en risk att det hamnar i skräp, den risken finns ju med orderbekräftelsen med.
    Ej uthämtade paket debiteras med 250kr, om inte kunden har förklaring på varför det inte hämtades ut.

    #171094
    gustalero
    Deltagare

    Sant!

    När ni debiterar 250 kr för outlösta paket.

    Gör ni det genom att skapa en ny faktura till kunden genom klarna?

    Eller hur löser ni det?

    #171097
    danielandersson
    Deltagare

    @gustalero 72995 wrote:

    Gör ni det genom att skapa en ny faktura till kunden genom klarna?

    I gamla kan man i alla fall klicka på ”Postförskotts- fakturor” som är till för exakt det där :)

    #171101
    gustalero
    Deltagare

    Finns det något smart sätt om kunden betalat med kort eller direktbetalning? Att kunna debitera x kr för icke uthämtat paket.

    #171127
    Runns.se
    Deltagare

    @gustalero 73004 wrote:

    Finns det något smart sätt om kunden betalat med kort eller direktbetalning? Att kunna debitera x kr för icke uthämtat paket.

    Nej, men du kan ju hålla inne pengarna tills kunden hör av sig.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.