Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Room99.se ny heminredningsbutik
- Detta ämne har 34 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av Mony.
-
FörfattareInlägg
-
17 maj, 2010 kl. 11:55 #110822sailorcapDeltagare
Det jag tror skatan menade med taket var kanske att det såg för enkelt ut? Att det hade behövts lite mer lull lull i designen av taket. Ska man lägga en 3D/avfasning på hela loggan (med text och taket) eller blir det för mkt ”2001” ?
Ja det där med gräset får jag nog ta tag i verkar det som. Få se vad man kan trolla fram
17 maj, 2010 kl. 12:41 #110824SkatanDeltagare@sailorcap 6166 wrote:
Det jag tror skatan menade med taket var kanske att det såg för enkelt ut? Att det hade behövts lite mer lull lull i designen av taket. Ska man lägga en 3D/avfasning på hela loggan (med text och taket) eller blir det för mkt ”2001” ?
Ja det där med gräset får jag nog ta tag i verkar det som. Få se vad man kan trolla fram
2001 är iallafall närmare än 1980
EDIT:
För mig står inredning för något väldigt tydligt – design.
Er design är väldigt intetsägande, skulle kunna funka till en snickarfirma, trädsgårdsbutik, husdjursbutik, gräsbutik.
Den säger liksom inte – svensk inredning? dansk inredning? ALL inredning? designinredning? billig inredning? crazy inredning? coooolinredning? barninredning? stilrent? vulgo? eller – allt möjligt?
allt möjligt är kanske svårt att profilera i en design, men ännu svårare att printa in i huvudet som val nästa gång dom letar efter ”allt möjligt” om man inte har en tydlig profil.17 maj, 2010 kl. 13:54 #110826MikkkDeltagareDesign eller en grafisk profil med ett tydligt formspråk. Det viktiga är att den grafiska profilen är genomgående. Vilket är det kunden skall minnas av sitt besök i din shop. Produkter priser eller den grafiska profilen. Produkter ändras hela tiden, priser ökar men den grafiska profilen är samma hela tiden. Att säga att 2001 är närmare än 1980, båda datumen finns i historieböckerna att tänka på är vilket år blir modernt nästa gång 1980 talet eller 2000 talet. Så fasa dina kanter 3d om det är en del i den grafiska profilen.
Det du skall tänka på är en modern och tilltalande grafisk profil.
Var inne på din sida och tittade. Tyvärr lite för rörig och lite för tunn grafisk profil. Det man minns av din sida är att frakten kostar 59 kr.
I processen att vårda och förstärka sitt varumärke får inget som har en vassare färg sitta så nära som fraktkostnaderna på din sida. Loggan ser bra ut men som sagt var den försvinner ganska mycket. Varför envisas folket på denna sida med att ha betalningssystemet längst upp till höger på sina butiker. Det tar också udden av den grafiska profilen.
Tänk lite jag vill inte vara som alla andra för jag vill vara mig själv17 maj, 2010 kl. 14:14 #110828DanDeltagareDet finns något som heter best practice Mikkk och invanda beteendemönster.
Men om du vill starta en parkering utanför din Ica-butik där alla ska köra i vänstertrafik istället för högertrafik står det dig ju fritt, tro dock inte att bara för att du gör något annorlunda att du faktiskt ökar din försäljning.
Snarare gör du dina kunder förvirrade och irriterade. E-handel handlar inte om att vara ”goth” eller ”synthare” eller sticka ut i klassen, det handlar om att tjäna pengar genom att optimera konverteringsflöden och öka besökarflöden.
17 maj, 2010 kl. 15:09 #110831sailorcapDeltagareJag förstår vad du menar.
Jag ska försöka fixa till ngt som gör att vår speciella profil framhävs mer. Vår profil är modern inredning med ett stort utbud av tavlor. Det är väl egentligen en miss av oss att inte framhäva det mer. Så det är bättring på den punkten!
@Skatan 6168 wrote:
2001 är iallafall närmare än 1980
EDIT:
För mig står inredning för något väldigt tydligt – design.
Er design är väldigt intetsägande, skulle kunna funka till en snickarfirma, trädsgårdsbutik, husdjursbutik, gräsbutik.
Den säger liksom inte – svensk inredning? dansk inredning? ALL inredning? designinredning? billig inredning? crazy inredning? coooolinredning? barninredning? stilrent? vulgo? eller – allt möjligt?
allt möjligt är kanske svårt att profilera i en design, men ännu svårare att printa in i huvudet som val nästa gång dom letar efter ”allt möjligt” om man inte har en tydlig profil.28 maj, 2010 kl. 13:56 #111134sailorcapDeltagareHar pillat lite i photoshop idag och skissat. Någon tyckte att det fanns lite väl mkt vitt på sidan och jag har försökt göra lite mer kontraster. Har gjort om headern och tagit bort gräset.
OBS: bara skisser
Jag har gjort om högerkolummen, helt och hållet. Se nuvarande på Room99 – Tavlor och heminredning
Vad tror ni om någon av dessa alternativen?
1)
2)
3)
4)
5) Nuvarande, dvs den gamla på room99.se
6) Fortsätta pilla i photoshop
28 maj, 2010 kl. 14:03 #111135Katrin LundgrenDeltagareAlternativ 2 tycker jag du ska köra på.
28 maj, 2010 kl. 19:57 #111143MonyDeltagareMina åsikter:
Tag nr 2 och dimma den lite mer, dvs lägg på ett tunt lager vitt till så man bara anar konturerna på bilden.
Nr1 blir för mycket
nr 3 passar inte in i övrig design.28 maj, 2010 kl. 20:17 #111144sailorcapDeltagareMony: Jo ska kika på det. Nu är det iaf två som föredrar nr 2…så det är ju bra
Implementerar lite åt gången. har just nu fått in den nya högerkolummen. Kan säkert vara ngt som ska fin justeras eller ändras.29 maj, 2010 kl. 08:42 #111145GregerADeltagareÄven jag håller på #2.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.