Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › ris och ros om Klappi.se- Barnkläder från Lapplands urskogar
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 5 månader sedan av mavraj.
-
FörfattareInlägg
-
10 juni, 2015 kl. 12:18 #102775KlappiDeltagare
Hej!
Jag syns sällan här på forumet, men suger i mig era kloka funderingar som en svamp. Jag önskar konstruktiv kritik på min webshop klappi.se. Vi säljer barnprodukter med inspiration från Lapplands djupa urskogar. MAO ekologiska barnkläder med djurmotiv, barnskor i renskinn, tennarmband för barn, handstickat, barnböcker från norr. mm.
Det senaste året har vi tredubblat vår omsättning, men är ännu uppe i rätt blygsamma nivåer. Vi annonserar främst via Facebook, men har kört en del mobila kampanjer, bloggsamarbeten etc. Facebookannonseringen riktar vi främst mot tidigare besökare på webshopen och personer som gillar Kläppi + dess vänner vilket gett oss en kostnad per klick på i snitt 1,8kr.
Vi är dock missnöjda med konverteringen. Idag ligger konverteringen på 0,7% och det genomsnittliga köpet på 450kr. Vi skulle både vilja få upp snittköpet Och självklart antalet avslutade köp.
Vi jobbar just nu med att utöka sortimentet, vilket inte är det lättaste då vi är noga med att produkterna ska rimma bra med vår ”story” från Lapplands djupaste urskogar. Tyvärr vätar vi just nu på en försenad leverans med kläder som skulle kommit för en månad sedan, men ännu verkar dröja 3-4 veckor. Det gör att vi har lång leveranstid på delar av sortimentet. Det påverkar trolige konverteringen skulle jag tro.
Vi använder oss av Sitoo som leverantör och har sedan 6 mån tillbaka Klarna Checkout, vilket visade sig löna sig för vår del. Vi är också mycket nöjda med Sitoo som leverantör.
Det var lite basinfo. Hojta till om någon mer info är relevant för att ni ska kunna ge bra feedback.
Tack på förhand!
Emma
10 juni, 2015 kl. 12:46 #178702Tobias RangboDeltagareHej Emma,
Skoj att det går bra för er!
Ros: Jag gillar konceptet starkt – det tilltalar mig. Era bilder följer även konceptet mycket bra och är väldigt välgjorda.
Förslag på saker som hade underlättat för mig som kund till er:
* Jag skulle vilja kunna komma in direkt på produktkategorierna utan att behöva klicka mig in via ”shop” och sedan kategori. När jag håller över shop skulle jag vilja kunna komma direkt in i kategorierna.
* Tydligare & mer centrerat sökfält så att jag snabbt och enkelt kan leta upp det jag vill ha.
* Skylta ännu mer med Klarna & er ekologiska profil på förstasidan (även om ekoreko finns så kan jag lätt missa det)
* När jag är inne under en specifik produkt så skulle jag vilja ha kvar kategoriträdet i sidan för att slippa gå tillbaks och sedan börja om på nytt. Gör det lättare för mig att klicka mig vidare helt enkelt.Lycka till!
10 juni, 2015 kl. 17:46 #178706KlappiDeltagareTack Tobias!
Kul att du gillar konceptet. det ligger mig varmt om hjärtat och mycket jobb har lagts ner för att knyta samman konceptet till det det är idag.
Tavck så mykcte för din feedback. Så bra att få någon med färska ögon som ser saker man stirrar sig blind på.
– Nu har jag gjort så vänstermenyn finns med ända från Startsidan, så man kan klicka sig in direkt på kategorierna. Jag valde den lösningen istället för en ”drop down” meny då det funkade bättre med mobilsidan.
– Sökfältet var visst låst i mallen (akilleshälen när man är lat som mig och väljer en färdig mall direkt från sitoo). Jag gjorde dock listen i silver istället vilket jag tyckte blev tydligare.
– Klarna, frakten och vår ekoprofil skyltas nu fint i en ny header.
– Att inte ha produktträdet på produktsidan är något jag också stört mig på. Jag kunde inte lösa det själv i verktyget, men supporten är kontaktad, så det ska också åtgärdas.
Såklart är det ju så att alla justeringar skapar en kedjereaktion och säkert är det något annat som blev lite knasigt nu. X)
Har du några tips om smart merförsäljning på sajten? Vart ger det mest resultat? Hur ska man utforma erbjudandena för att få kunderna att nappa på att köpa ett par byxor till? Vart, i kassan?!
Ja, som du ser är jag frågvis.
Emma
@Tobias Rangbo 83079 wrote:
Hej Emma,
Skoj att det går bra för er!
Ros: Jag gillar konceptet starkt – det tilltalar mig. Era bilder följer även konceptet mycket bra och är väldigt välgjorda.
Förslag på saker som hade underlättat för mig som kund till er:
* Jag skulle vilja kunna komma in direkt på produktkategorierna utan att behöva klicka mig in via ”shop” och sedan kategori. När jag håller över shop skulle jag vilja kunna komma direkt in i kategorierna.
* Tydligare & mer centrerat sökfält så att jag snabbt och enkelt kan leta upp det jag vill ha.
* Skylta ännu mer med Klarna & er ekologiska profil på förstasidan (även om ekoreko finns så kan jag lätt missa det)
* När jag är inne under en specifik produkt så skulle jag vilja ha kvar kategoriträdet i sidan för att slippa gå tillbaks och sedan börja om på nytt. Gör det lättare för mig att klicka mig vidare helt enkelt.Lycka till!
12 juni, 2015 kl. 10:32 #178717Stefan72Deltagarenu spånar jag bara men samtidigt är det ju också så att nischar man sig för mycket på sånt man vill hålla på med personligen så låser man nog in sig i ett hörn förr eller senare. Det är fantastiskt på alla sätt med ekologiska saker men genomsnittskunden kanske inte alls har samma hållning som butiksägaren utan hade man haft tex en kollektion vanliga roliga prisvärda kläder kanske merparten av en försäljning hade varit sånt.
Man kan såklart ha ett fokus att ha närproducerad ekologiska produkter eller vad det nu handlar om men jag tror faktiskt inte man kan stanna vid det. Man ska såklart inte sälja vad som helst för det men man får nog vidga sina vyer lite iallafall istället för att lägga personliga aspekter på allting.13 juni, 2015 kl. 10:12 #178721mavrajDeltagareVad kul att Klappi.se utvecklats så pass! Minns jag rätt så startade du väl en tråd vid lanseringen (för något år sedan) och då var väl inget AB igång och inte heller var butiken lika utvecklad som den är nu. Roligt!
Vad gäller designen så skulle jag testa att bara flytta upp kategoribilderna (du har nedan, under all text) och ha den istället för din banner/slider. Dvs flytta Ekologiska Barnkläder, Barnskor i Renskinn, Filtar till Barn och Vuxna, Accessoarer från Lappland upp till den plats där du nu har din slider/banner.
Tror det i sig kan få in dina besökare till dina kategori- och produktsidor i större utsträckning än vad bannern/slidern gör i dagsläget.
Lycka till!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.