Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Returnera fakturaavgiften?

Visar 7 inlägg - 21 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #138173
    GregerA
    Deltagare

    @fotofyndet 36707 wrote:

    ok jag gör som gamle kungen, viker mig för den danska överhögheten ;)

    Hold da keft mand! :D

    (som i Danmark används helt vänskapligt och betyder ungefär ”är det sant?”)

    #138186
    Darling
    Deltagare

    Jag har nyligen, efter att ha läst kloka inlägg på ehandel.se, ändrat mina villkor så allt återbetalas.

    Fast det känns egentligen fel att returnera allt då t ex fakturaavgiften är en verklig kostnad som jag haft pga att kunden valde det betalningsalternativet. Det är en förbrukad tjänst som jag inte kan få tillbaka. Och kunden hade möjligheten att välja ett avgiftsfritt betalsätt.

    #138201
    fotofyndet
    Deltagare

    @Darling 36725 wrote:

    Jag har nyligen, efter att ha läst kloka inlägg på ehandel.se, ändrat mina villkor så allt återbetalas.

    Fast det känns egentligen fel att returnera allt då t ex fakturaavgiften är en verklig kostnad som jag haft pga att kunden valde det betalningsalternativet. Det är en förbrukad tjänst som jag inte kan få tillbaka. Och kunden hade möjligheten att välja ett avgiftsfritt betalsätt.

    Jo men så är den svenska lagstiftningen, man ska skydda den enskilde konsumenten in absurdum. Alla privatpersoner är offer för vad det onda kapitalet utsätter dem för.

    #138225
    JohanK
    Deltagare

    Som greger sa så kan man tolka det som man vill.

    Lättast är väl att säga att endast varans pris återbetalas. Tjurar någon ihop så betalar man tillbaka allt

    #138234
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Men Greger då:rolleyes::):);)

    @GregerA 36705 wrote:

    Konsumentverket är partiska och korkade Stockholmare:eek:.

    #138239
    sandstrom
    Deltagare

    Det enda våra kunder står för är returfrakten. Så länge det är retur av hela ordern, annars behåller vi fakturaavgiften.

    #138260
    Frida
    Deltagare

    Jag stryker fakturaavgiften om de returnerar allt. Den och fraktavgiften är ju pengar som är förlorade för mig, men jag tror att kunderna skulle bli irriterade om de tvingades betala för det. Och det har jag förståelse för.

    Man får helt enkelt uppskatta antalet returer och lägga på en liten extrakostnad på varje vara för att täcka upp det. :) Om det är ett problem alltså. Själv har jag väldigt få returer (peppar peppar).

Visar 7 inlägg - 21 till 27 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.