Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Returnera fakturaavgiften?
- Detta ämne har 26 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Frida.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2012 kl. 17:48 #138173GregerADeltagare
@fotofyndet 36707 wrote:
ok jag gör som gamle kungen, viker mig för den danska överhögheten
Hold da keft mand!
(som i Danmark används helt vänskapligt och betyder ungefär ”är det sant?”)
2 mars, 2012 kl. 18:46 #138186DarlingDeltagareJag har nyligen, efter att ha läst kloka inlägg på ehandel.se, ändrat mina villkor så allt återbetalas.
Fast det känns egentligen fel att returnera allt då t ex fakturaavgiften är en verklig kostnad som jag haft pga att kunden valde det betalningsalternativet. Det är en förbrukad tjänst som jag inte kan få tillbaka. Och kunden hade möjligheten att välja ett avgiftsfritt betalsätt.
2 mars, 2012 kl. 20:01 #138201fotofyndetDeltagare@Darling 36725 wrote:
Jag har nyligen, efter att ha läst kloka inlägg på ehandel.se, ändrat mina villkor så allt återbetalas.
Fast det känns egentligen fel att returnera allt då t ex fakturaavgiften är en verklig kostnad som jag haft pga att kunden valde det betalningsalternativet. Det är en förbrukad tjänst som jag inte kan få tillbaka. Och kunden hade möjligheten att välja ett avgiftsfritt betalsätt.
Jo men så är den svenska lagstiftningen, man ska skydda den enskilde konsumenten in absurdum. Alla privatpersoner är offer för vad det onda kapitalet utsätter dem för.
3 mars, 2012 kl. 23:10 #138225JohanKDeltagareSom greger sa så kan man tolka det som man vill.
Lättast är väl att säga att endast varans pris återbetalas. Tjurar någon ihop så betalar man tillbaka allt
4 mars, 2012 kl. 08:37 #138234Jimmy OstromDeltagareMen Greger då:rolleyes:
@GregerA 36705 wrote:
Konsumentverket är partiska och korkade Stockholmare:eek:.
4 mars, 2012 kl. 10:28 #138239sandstromDeltagareDet enda våra kunder står för är returfrakten. Så länge det är retur av hela ordern, annars behåller vi fakturaavgiften.
4 mars, 2012 kl. 14:04 #138260FridaDeltagareJag stryker fakturaavgiften om de returnerar allt. Den och fraktavgiften är ju pengar som är förlorade för mig, men jag tror att kunderna skulle bli irriterade om de tvingades betala för det. Och det har jag förståelse för.
Man får helt enkelt uppskatta antalet returer och lägga på en liten extrakostnad på varje vara för att täcka upp det. Om det är ett problem alltså. Själv har jag väldigt få returer (peppar peppar).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.