Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Returer pga felaktiga uppgifter?
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av martinkiland.
-
FörfattareInlägg
-
13 januari, 2012 kl. 18:04 #134136fotofyndetDeltagare
@Prix 32227 wrote:
Om kunden slår i bongotrumman och vägrar betalning, bjuder du då eller det blir lite tuffare tag så som återbetalning av varor exkl fraktkostnad (kanske till och med verklig fraktkostnad om den är högre?)
Vet inte, det har aldrig hänt. Men eftersom vi har billiga fraktkostnader så är det ju klart bättre att skicka igen och bjuda på det än att få nån sur kund som drar ärendet i långbänk.
25 januari, 2012 kl. 08:28 #134979martinkilandDeltagareVi kör samma filosofi som MickeB, dvs vi skickar alltid iväg beställningen igen gratis till kunden. Skulle dock beställningen komma tillbaka efter exempelvis tredje försöket skulle vi nog förklara snällt för kunden att vi kommer behöva debitera en extra fraktkostnad.
Man vinner i längden på att vara smidig!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.