Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Returer från norska kunder?
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Bjorn.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2011 kl. 11:56 #96669didkanDeltagare
Hej,
Vi har en norsk e-butik och har satt upp ett samarbete med KMPG och Bring för att klara av momsredovisning och tull etc.
Det problem vi har nu är att i de fall kunden ej hämtar ut paketet eller att kunden av någon anledning vill returnera hel eller del av varan blir det helt plötsligt väldigt dyrt. Det är iofs från början väldigt dyrt att driva e-handel i Norge från Sverige, men returer blir extremt dyrt.
Bring har såklart en lösning för detta men det kostar i princip lika mycket att få tillbaka varan som kunden först betalade för den, och vid det läget har ju kunden redan fått tillbaka sina pengar.
Jag är nyfiken på om någon här har erfarenhet av handel med norska kunder och returer i synnerhet. Vilka distributörer förutom Bring kan vara aktuella?
20 oktober, 2011 kl. 16:47 #128919BjornDeltagareKan ni inte ta returer till en norsk adress och ta hem det i bulk istället?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.