Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Returer
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 5 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
21 juli, 2015 kl. 12:23 #102866axelnoahDeltagare
Nybörjare som behöver hjälp nu när returer börjar strömma in. Saknar grundläggande kunskap om detta. Vad är det som gäller när
….kunden bara struntar i att lösa ut paketet och inte hör av sig öht? Är vi skyldiga att betala tillbaka hans ordersumma? Finns det något generellt svar på frågan, eller beror det på vad man har skrivit i sina köpvillor?
Hur skriver man lämpligast i köpvillkoren om man tycker att kunden får ta smällen (inte få några pengar tillbaka, om detta öht är möjligt) om han inte löser ut paketet?
Något mer att tänka på i detta ämne?
Skulle uppskatta hjälp verkligen…
21 juli, 2015 kl. 14:30 #179022DanDeltagareEtt tips är att läsa konsumentköplagen och distanshandelslagen. Sedan läs vad andra ehandlare skriver i sina villkor.
Praxis för outlösta paket är återbetalning av ordersumma minus avgift (100-300kr brukar de vara) som ska täcka frakt och administration.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.