Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Retur – Varubrev
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av Henrik_G.
-
FörfattareInlägg
-
23 februari, 2012 kl. 00:59 #97445PrixDeltagare
Har en kund som fått sin vara förstörd i leveransen. Denna skall skicka tillbaka denna och jag tänkte att jag kunde boka med posten varubrev och skicka fraktetikett till kunden.. Det jag undrar över är om ett vanlig postombud skulle ta emot brevet och scanna in? Kunden i fråga bor en bra bit från ett företagscenter så det känns inte snällt att kräva att denna skall åka dit för att lämna brevet?
23 februari, 2012 kl. 01:10 #137227LufoxDeltagareEndast FC tar emot varubrev.
Du kan annars boka och betala för en ”Skicka lätt” istället och mejla PDF’en eller alt. posta etiketten till kunden. Skicka lätt går att lämna in hos valfri postombud.
23 februari, 2012 kl. 01:16 #137228PrixDeltagareDu tror inte de gör undantag för ett brev då? Eller de kan kanske inte ens göra undantag för de inte kan hantera varubrev?
Om jag vet med mig rätt så lämnade jag just en retur som var märkt varubrev till ett företag från mitt vanliga postombud.
23 februari, 2012 kl. 09:16 #137249PrixDeltagareIngen mer som har några tankar?
23 februari, 2012 kl. 09:19 #137251Per NilssonDeltagare@Prix 35695 wrote:
Ingen mer som har några tankar?
Skicka frimärken till kunden eller be om kundens kontonummer och sätt in summan för portot där.
23 februari, 2012 kl. 11:08 #137265fotofyndetDeltagareSkicka lätt måste ju vara det allra enklaste. Vi kör en del med Schenker Privpak också, som vi skickar i brev eller via PDF och kunden skriver ut och klistrar på.
26 november, 2014 kl. 08:22 #176970david71DeltagareLyfter gammal tråd. Numer erbjuder ju Posten Varubrev retur! Kunden får lämna in returen hos ombud. Följdfundering på detta är ju då ifall man inte kan få börja lämna in sina vanliga utgående varubrev hos ombud också? Det är nämligen så att Posten FC har stängt här största delen av dagen och det är svårt att tajma dom…
26 november, 2014 kl. 14:57 #176972Henrik_GDeltagareFrån Unifaun:
”Om kunden vill returnera varan lämnas försändelsen in med returfraktsedeln på ett företagscenter, hos ett postombud eller till lantbrevbäraren och kunden får ett kvitto på inlämningen.”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.