Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Retur av "felaktig" faktura hur gör ni?
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2013 kl. 11:34 #100259TomasDeltagare
Sedan vi börjat använda Svea till fakturering händer det ibland att köp görs via företag, kommuner, skolor och så kommer fakturan (från Svea) i retur till oss där de ber oss göra om och göra rätt för att det ska fungera i deras fakturaskanning, eller med nån avdelnings särskilda ref.nr.
Uppenbarligen går inte Sveas system alltid ihop med detta utan väljer de faktura så blir adressen den som finns i deras system.
Hur brukar ni göra i sådana fall. Skapar en egen faktura utanför Svea, eller hänvisar kunden att reda ut det med Svea?
18 juni, 2013 kl. 14:13 #165100Henrik_GDeltagareHar ni pratat med Svea om det? Låter som ett fel i deras system. Oavsett vad som är fel så är det inte kunden som ska behöva reda ut det med Svea.
18 juni, 2013 kl. 14:39 #165102Jacob BDeltagareSådant där är som gjort för att strula med Svea (och kanske även Klarna?). Vi skickar redan från början faktura i egen regi till större företag, kommuner och dylikt. Svea-fakturor till övriga.
18 juni, 2013 kl. 15:33 #165103FredrikGustDeltagareHur ser det ut i avtalen med betalleverantörerna kring om man får fakturera själv i dessa lägen?
Jag brukar också fakturera i egen regi när det handlar om speciella rutiner som inte går att hantera via Klarna (som tex gäller kommuner, landsting och stora företag med många kontor), men lusläser man avtalet står det nog att även denna typ av fakturering ska gå igenom dem, då man bara själv får skicka egna fakturor till dem som de nekat.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.