Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Resultatbaserad SEO för e-handlare
- Detta ämne har 25 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Robert Nyman.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2012 kl. 08:34 #140839Per NilssonDeltagare
@Robert Nyman 39612 wrote:
Hej,
Då detta är ett publikt forum vore det olämpligt av mig att publicera länkexempel här. Om du är intresserad av att jobba med oss så tar jag gärna en separat diskusison per telefon eller mail om detta där jag kan berätta mer om våra länkar.
Varför det? Vad spelar det för roll?
//Per
29 mars, 2012 kl. 08:48 #140843henrikDeltagareI vissa lägen kan det vara en bra idé att förbättra sina positioner ytterligare, trots att man redan ligger på topp 10. Men som sagt: Det är helt valfritt att jobba med oss och vilka sökord vi ska optimera.
Vad finns det att förbättra när man har plats 1 som ni ville ha 29:- för att han skulle fortsätta ligga på. Innebär det att vissa sökord kan tappa placeringar när ni optimerar för andra och därmed måste man betala för att behålla platser på befintliga?
29 mars, 2012 kl. 09:09 #140848Robert NymanDeltagareHej Henrik,
Ett ord som ligger på första plats är givetvis inte ett ord som varken kunden eller vi skulle välja att jobba med. Däremot kan det finnas en poäng i att förbättra positioner runt placering 8 till 10.
Det är kunden som väljer vilka sökord vi ska jobba med. Vi rekommenderar inte heller att jobba med ett ord som redan ligger på första plats, såklart.
Om det finns ett ord i offerten som ligger på plats 1, välj bort det. Det är inte svårare än så.
Man behöver inte köpa varenda maträtt som erbjuds i en meny bara för att den finns med där. Samma princip gäller här:)
Vad finns det att förbättra när man har plats 1 som ni ville ha 29:- för att han skulle fortsätta ligga på. Innebär det att vissa sökord kan tappa placeringar när ni optimerar för andra och därmed måste man betala för att behålla platser på befintliga?
29 mars, 2012 kl. 09:35 #140853Per NilssonDeltagare@Robert Nyman 39627 wrote:
Om det finns ett ord i offerten som ligger på plats 1, välj bort det. Det är inte svårare än så.
Är det inte bättre att ni skickar offerter som är relevanta? Det torde ju vara lättare för kunden att ta till sig ert budskap.
//Per
29 mars, 2012 kl. 10:48 #140869peteDeltagare@Per Nilsson 39632 wrote:
Är det inte bättre att ni skickar offerter som är relevanta? Det torde ju vara lättare för kunden att ta till sig ert budskap.
//Per
Minst sagt… Något saknas i menyjämförelsen för att den ska funka :rolleyes:. Eftersom man verkar medveten om att man ger offerter för 1 plats, så undrar jag om det finns någon annan förklaring än den uppenbara? Detta från någon som antagligen kommer handla lite SEO snart
29 mars, 2012 kl. 11:37 #140875Robert NymanDeltagareOfferten som vi skickar är en blandning av rankingrapport och offert. Det är som sagt ett diskussionsunderlag för att bestämma vilka sökord som eventuellt är intressanta att positioneras på. Många kunder efterfrågar sökanalyser och hur de rankas. Offerten blir inte mindre relevant för att ett sökord som ligger 1:a finns med. Snarare klarnar bilden om hur nuläget ser ut.
När en offert tas fram diskuterar man med kunden om vilka sökord som är relevanta. Vi matar in dessa sökord i vårt system och ut kommer en offert med sökstatistik och pris. Detta görs under samtalet med kund och där kan det slinka igenom ett eller annat ord som är mindre lämpligt. Detta är dock ej den slutgiltiga offerten. Den tas fram väl när säljaren och kund är överens om vilka sökord som ska positioneras.
Det är en sökanalys över mer eller mindre bra sökord och sedan gallras det tills bra sökord har identifieras. Vi tar med sökord som har både bra och dåliga placeringar. Detta för att vi i offerten även visar en marknadsandelgraf över hur mycket söktrafik kunden tar åt sig gentemot konkurrenterna.
Att inte ta med sökord som kunden syns bra på skulle visa en graf som inte stämmer med verkligheten. Ett diskussionsunderlag INFÖR beslut./Robert
Minst sagt… Något saknas i menyjämförelsen för att den ska funka . Eftersom man verkar medveten om att man ger offerter för 1 plats, så undrar jag om det finns någon annan förklaring än den uppenbara? Detta från någon som antagligen kommer handla lite SEO snart
Är det inte bättre att ni skickar offerter som är relevanta? Det torde ju vara lättare för kunden att ta till sig ert budskap.
//Per
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.