Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › RESPONS på www.djurkedjan.se
- Detta ämne har 29 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av solstrale84.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2010 kl. 21:25 #111718solstrale84Deltagare
De adwords jag har nu: klösträd, klösmöbel och kattartiklar. Men nu tar jag bort kattartiklar och så länkar jag inte till startsidan utan direkt in till
Butik Klösträd höga | Djurkedjan14 juni, 2010 kl. 21:34 #111719solstrale84Deltagarede adwords jag har är klösträd, klösmöbel och kattartiklar. Men nu tog jag bort kattartiklar!
Och de andra lnkar inte längre till startsidan utan direkt till Butik Klösträd höga | DjurkedjanSka pyssla mer imorgon. Måste designa om sök-knappen också. Men nu ligger den iaf lite högre upp!
14 juni, 2010 kl. 21:44 #111720Christoffer TyreforsDeltagareDet är bra. Tänk hur intuitivt det är: jag klickar på klösträd och så kommer klösträd. Eller jämför åtminstone med en bild på en katt och en annan bild på en hund? Samtidigt som jag slår sönder tillbakaknappen så funderar jag över vem som någonsin trodde att en hund ville ha ett klösträd?
Pröva också, som jag skrev, att länka ända in till produkter. Viktigt: ha med pris i annonstexten, annars får du klick från folk som antingen: ville ha billigare, eller de som ville ha bättre. Luras inte på adwords, det kostar bara pengar. Observera att det nästan är att ljuga att ha en annonstext om kattlådor och sedan länka till startsidan. Oj vad jag tjatar.
Dessutom; varför bara höga klösträd? Pröva alla. Kanske kommer de låga sälja jättebra?
Vi fortsätter. Stop. Tre andetag. Söker folk på ”kattartikel”? Jag ser ingen film framför mig där james dean dundrar in i en butik och frågar ”ursäkta, har ni några hårartiklar?”. Folk vill ha kattartiklar, true story. Men förmodligen lite mer exakt. Om du nödvändigtvis ska ha det sökordet, gör isåfall annonser som handlar om specifika kattartiklar/grupper. Typ:
”Kattluckor – fraktfritt!” <- ja fraktfritt är grymt i adwordsannonstitlar
”En kattlucka är guds gåva till
ägare av busiga katter. Från 599:-”och sen liknande med andra grupperna. Dela in allt i annonskampanjer, så att du inte visar irrelevanta annonser. Du kan ha vissa med breda sökord, men isåfall som sagt var smala annonser. Återigen, ge folk det de vill ha. Om de inte vet vad de vill ha (som när man söker på kattartiklar…….) – ja, då får du ta och berätta för dem vad de vill ha.
Förresten. ”ID-bricka för elit kattlucka” <- nu är jag ingen kattexpert, men skall den verkligen ligga under "kattluckor" ? Den är för mig ett tillbehör. Ha en grupp för dessa för att förenkla för de som faktiskt vill ha kattlucke-tillbehör. jajaja, jag generaliserar lite. Men återigen, tänk på att du betalar för trafiken (även om man kör seo-style vilket är bäst långsiktigt, men också tar en massa tid) ett annat litet tips (alla tips får du ta lite out-of-the-box och applicera om på andra grupper/produkter osv): starx över 2000 sökningar på ”kattleksak”. Varför inte tipsa kunderna där om du ändå kör adwords? Gör en annons för varje av din leksak, skriv en ROLIG text (katter älskar bollar, du hatar städning. Leksaken Cat-Trac gör både dig å din katt glad! t.ex) och länka till dina leksaker. Kör några dagar, se vilka som får tryck, satsa lite mer pengar på dem och du är hemma på just den avdelningen. pedro
14 juni, 2010 kl. 21:48 #111721Christoffer TyreforsDeltagareOch missförstå mig inte. SEO, kundnöjdhet osv är bra mycket bättre än adwords. Men du har tragglat i sex månader nu. Det är svårt att ha nöjda kunder när inga kunder finns. Adwords är patetiskt förenat med SEO, det som går bra på adwords det ska också göras bra med SEO.
14 juni, 2010 kl. 22:00 #111722Christoffer TyreforsDeltagareoj. såg din annons på google.
Djurkedjan
Katt- och hundartiklar till
oslagbara priser. Billiga klösträd!
Djurkedjan | Hund- och kattartiklar till oslagbara priser.Hjärtat slår inga frivolter.
1. Sökorden blir feta i annonserna vilket gör att jag ser dem. Därför bör du ha med mitt sökord i annonsen. Minst en gång, gärna två – t.ex. en i titel och en i texten.
2. Vart är detta relevant?!? Jag sökte på klösmöbel och skiter fullkomligt i dina hund/kattartiklar eller vad din butik kan tänkas heta. Ge mig klösmöbler, och gör det fort!Alternativ för inspiration:
Klösmöbler fraktfritt
Oslagbara priser, hög kvalitét.
Från 666:-. Köp idag!Och den gäller för klösmöbler. Ha en annan annons för klösträd. Detta är RIKTAD ANNONSERING i sin renaste form. Använd det. Tänk att du kan läsa andras tankar (vilket du kan, med hjälp av sökord). Hur idiotiskt vore det att läsa en tanke på stan om att ”om jag får en apelsin nu så ger jag den människan en miljon” och sedan ge stackaren en banan?
Det leder in på att du kan använda exakta fraser som sökord. Omfamna dem med ”” i adwords som i ”klösträd” och ”kattleksaker” så slipper du få med folk som söker på t.ex ”TRÄD med KLÖS i” eller ”LEKSAKsmasker med raKAT hår”.
Jag vet att jag kan låta grinig, men menar väl.
15 juni, 2010 kl. 07:27 #111731MonyDeltagareDebaser: vilka bra tips du delar med dig av! Lägger genast till en prenumeration. Tusen tack
15 juni, 2010 kl. 07:32 #111733Katrin LundgrenDeltagareMassor med rolig läsning gällande adwords även för mig. Jag gav upp det gällande swecat för många år sedan eftersom det blev för dyrt i förhållande till vad det gav även med en typ av annonser du skriver om. Jag valde i stället att satsa på SEO, så prova dig fram så ser du vad som ger effekt till rimlig kostnad
15 juni, 2010 kl. 11:30 #111759solstrale84DeltagareJa jättebra tips verkligen! Har gjort en lång ”att göra lista nu”… ska börja med Adwords. skulle så gärna ha mycket fler men jag har inte råd.
15 juni, 2010 kl. 11:40 #111760solstrale84DeltagareNu har jag lagt upp totalt tre annonser. ska jag välja vilken jag vill att google ska använda eller förstår den det själv?
15 juni, 2010 kl. 12:15 #111765Christoffer TyreforsDeltagarevad härligt att det kan hjälpa någon!
Du ska låta google välja själv, åtminstone till en början. Den kommer då välja den som får högst andel klick (i procent). Lite längre fram kan det visa sig att en får 10% klick men endast leder till att 1% handlar och att en annan får 5% klick men 10% handlar – då väljer google ”fel” men tillsvidare fungerar det väldigt bra sådär.
Får man fråga vad du valt för klickpris?
EDIT: Om man har fler än 50 onvandlingar i månader på adwords kan man låta google välja den som KONVERETERAR bäst, men det är svårt att uppnå med såpass få annonser.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.