Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel reklamera vara hos er som ni ej sålt

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94302
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Händer det ofta för er del att ni får kunder som försöker reklamera varor hos er som ni inte sålt? Det är ett par gånger i månaden som det händer mig att kunder försöker reklamera varor hos oss som de köpt i fysik butik. Deras förklaring är att när de googlar på namnet på varan kommer vi upp så då måste vi ju vara grossisten eller tillverkaren.

    Senast i dag fick jag ett brev med endast en adress där hon kräver svar på ett fabrikationsfel. Jag har sökt som en galning och hon finns inte som kund hos oss, och hon har inte lämnat telefonnr eller mal, utan förväntar sig att vi ska skriva brev tillbaka. Jag vet att jag är lat, men jag VILL INTE sitta och skriva brev och skicka till folk för att förklara att vi inte är tillverkare eller grossist. 😡 ringa ok, maila ok, men snigelpost där känns det som att jag drar gränsen.

    gnälligt jag vet, men i dag är jag gnällig. Hur gör ni i sådana här situationer?

    #108802
    Dan
    Deltagare

    Inte direkt samma situation men liknande händer.

    I detta fallet hade jag slängt brevet. Folk får lära sig att Google är inte en telefonkatalog.

    Problemet är väl om personen i frågan är kund hos dig och har handlat i annat namn eller liknande (förälder, god man osv) och då blir det lite fel om man slänger det :)

    #108803
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag erkänner att jag funderar på att göra sammaledes, men det är väl ett hugg av kvinnligt dåligt samvete som gör sig påminnt när jag tänker tanken

    #108806
    PatrikS
    Deltagare

    Ja det har hänt oss också. Fast inte att dom vill reklamera utan att ett spel inte fungerat. Det är så att Levande Böcker som gjort några spel som vi säljer inte längre existerar utan dom har gått ihop med en av våra leverantörer. Dock står det fortfarande med stor text på spelfodralen levande.se ditt in går kunderna när dom har problem för att kontakta företaget, smart! Kan man tycka…. men nu är det så att det inte längre är Levande Böcker som äger domänen :)
    Vi får dagligen mängder med inklick från den domänen och vi har haft ett o annat mail där kunder som köpt sitt spel hos t.ex. Åhlens haft problem och vill ibland bara ha ett svar men det har även varit att vi får ”skit” för att det är så dåligt.

    Inklicken vi får är på grund av adwords. Jag vet ännu inte om vi ska ta bort oss där i från eller ligga kvar.

    Så ja, det händer oss ibland också :) dock bara på just Levande Böckers produkter.

    #108808
    Parvelito
    Deltagare

    Jag skulle tagit mig fem minuter och formulera ett svar som beskriver det hela, att man vid reklamation behöver uppvisa ett kvitto på att man handlat där, och att jag trots avsaknaden av kvitto har sökt igenom kundregistret utan att finna avsändarens namn.

    Det händer ibland, i synnerhet av kunder som handlat via Tradera, att de har svårt att komma ihåg vem de handlat av, men det är något man får ta. Se det som att det kan vara en potentiell kund som du kan knycka av en konkurrent.

    #108809
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag försöker hitta henne på eniro, och på hitta på adressen, men hon finns inte, så det känns lite konstigt att skicka iväg ett brev, men vi får väl se om jag blir mindre grinig efter att ha haft säljmöte under eftermiddagen:)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.