Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Reklambanner
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av connywesth.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2013 kl. 19:55 #99714PrixDeltagare
Skulle behöva hjälp med lite tankar och ideér till reklambanners för marknadsföringssyfte. Utformning, vad som ska finnas med och hur det ska se ut. Är ganska tom i huvudet på ideér…. Tanken är att de ska kunna finnas på allt typ av sidor i massor med storlekar så alla ideér är välkomna.
28 februari, 2013 kl. 07:22 #160483AndreasDeltagareIdéer kan jag inte sådär snabbt hjälpa dig med. Men vad är ditt generella budskap med din banner, bygga brand eller få kunder in och nappa på ett bra erbjudande?
Det du skall tänka på är att om du utformar bannern i Flash (vilket är väldigt vanligt) då skall du även skapa gif animationer eller bilder till som kan visas på enheter som ej stöder Flash.
28 februari, 2013 kl. 08:04 #160487connywesthDeltagare@Prix 61393 wrote:
Skulle behöva hjälp med lite tankar och ideér till reklambanners för marknadsföringssyfte. Utformning, vad som ska finnas med och hur det ska se ut. Är ganska tom i huvudet på ideér…. Tanken är att de ska kunna finnas på allt typ av sidor i massor med storlekar så alla ideér är välkomna.
Vad är det för produkter? KöpFiler? Inom vilken kategori? Action/drama/osv?
Det första du måste tänka på är vilken målgrupp du vänder dig till. Vad är målgruppens ”problem”. Dvs VARFÖR skulle någon i din målgrupp överväga att köpa en produkt av dig över huvud taget? VAD är det du tillför som är ett UNIKT VÄRDE som kunden inte kan få någon annanstans? När du vet vad det UNIKA VÄRDET är så har du en bra ingång till din marknadsföring, för du ska visa din målgrupp vad ditt UNIKA VÄRDE är, och att det är DU som kan leverera det.
Om du bara har ett VÄRDE så har du massor av konkurrenter som kan erbjuda samma VÄRDE, vilket gör att du drabbas av priskonkurrens, men om det samtidigt är UNIKT så innebär det att du är ensam (för din målgrupp) att erbjuda detta värde. Du ska helt enkelt vara nummer ETT för din målgrupp då kommer de att handla av dig, är du nummer TVÅ så handlar de av din konkurrent.
Tänk igenom vad ditt UNIKA VÄRDE är, det kräver troligen en del eftertanke, men när du spikat det så är resten av marknadsföringen enklare, för då vet du vad det är för budskap du vill få ut.
VAD är DU bättre på än ALLA andra konkurenter, för just DIN MÅLGRUPP?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.