Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Reklamationsretur från kund i Norge
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Robin.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
-
FörfattareInlägg
-
24 mars, 2011 kl. 13:23 #95785RobinDeltagare
Vi säljer en del till Norge men har, vad jag kan minnas, aldrig haft någon retur eller reklamation från norska kunder. Nu har vi tyvärr pga ett felplock på lagret skickat en bänk i fel utförande till Norge och måste ta den felaktiga i retur samt skicka rätt bänk till kunden.
Är det någon som har bra koll på hur man ska bära sig åt och vilken dokumentation som krävs (i båda riktningar) för att allt ska bli rätt för både vår och kundens del vad gäller moms och tull? Kunden har alltså redan mottagit varan och betalat norsk moms.
Är väldigt tacksam för tips då att prata med Tullverket och DHL om sådana här saker brukar vara som att dunka huvudet i en vägg.
-
FörfattareInlägg
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.