Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Reklamation som ej returneras

Visar 4 inlägg - 21 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #170990
    FredrikGust
    Deltagare

    Oj, den listan var inte att leka med. Man har inloggning men visar tydligt upp rubriker där personer hängs ut till allmän beskådan. Tror att den sidan kan ha lite svårt att uppfylla lagen om hur personuppgifter ska hanteras. Ingen gillar ju att bli lurad, men det finns inte bara oärliga kunder – det finns oärliga handlare också som kan riskera att hänga ut oskyldiga.

    #171008
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Precis min tanke – namnen var ju googelbara…

    #171102
    mephisto73
    Deltagare

    Vad skulle hända om man lagrade hashade kundposter med ett api där man skickar in en hash (kundpost) och får en siffra till svar, d.v.s. en varningsnivå?

    Inga personuppgifter lagras och inte heller blir det sökbart. Bara en tjänst att jämföra hashar…

    😎

    #171105
    FredrikGust
    Deltagare

    Det var ju en rätt genomförbar ide! Frågan är väl bara hur man strömlinjeformar tillräckligt för jämförbarhet men ändå har träffsäkerhet. Dessa luringar får ju för sig byta både mobilnummer och epost men dessa kanske hashas separat.

Visar 4 inlägg - 21 till 24 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.