Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Reklamation returfrakt
- Detta ämne har 13 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av shavingroom.
-
FörfattareInlägg
-
3 oktober, 2013 kl. 21:12 #168638shavingroomDeltagare
Bumbar lite här.
Mypack retur, är det det enda Posten har för kundreturer? 112:- enligt standard prislista… Varubrev retur det vore något!
4 oktober, 2013 kl. 04:18 #168650FredrikGustDeltagareFör en administrativ kostnad på strax över tusenlappen per år kan du fixa egna etiketter efter en mall du får av Posten för att kunna ta emot returer med kostnad motsvarande frimärkskostnaden. Man kan sedan lämna dessa hos ombud. Fakureras i efterhand.
Vi kör med DHL servicepoint retur eller Skicka lätt vid de fall kunden returnerar just för att det är helt eller delvis spårbart och man slipper diskutera med strulputtar hurvida de skickat tillbaka eller ej. Inlämning hos ombud. Hade ju varit smidigare med mypack retur, men för att få ner priset på den måste man skicka rätt många fler försändelser som paket i stället för som varubrev.
4 oktober, 2013 kl. 06:24 #168653bizDeltagare@shavingroom 70064 wrote:
Bumbar lite här.
Mypack retur, är det det enda Posten har för kundreturer? 112:- enligt standard prislista… Varubrev retur det vore något!
Be säljaren lägga Mypack Retur på ert avtal så bör ni få samma pris på retur paket som det pris ni har när ni skickar ut Mypack.
4 oktober, 2013 kl. 14:07 #168675shavingroomDeltagare@biz 70075 wrote:
Be säljaren lägga Mypack Retur på ert avtal så bör ni få samma pris på retur paket som det pris ni har när ni skickar ut Mypack.
Tveksam till att vi skulle få ner priset så mycket från ordinarie prislista.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.