Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Redaktionell marknadsföring
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Richie72.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2012 kl. 14:39 #97733RashidDeltagare
Fick ett samtal idag från Aftonbladet. Det handlade om redaktionell marknadsföring. Man skriver en artikel om ens webbshop på mediaupdate (punkt) se som sedan länkas med bild på Aftonbladet (punkt) se. Antigen på huvudsidan eller på sportbladet osv. I artikeln skriver man om webbshoppen med länkar till landningssidor som företaget väljer själv. Annonsen visas en vecka. Artikeln kommer aldrig att tas bort från mediaupdate men på ftonbladet syns den för minst en vecka.
Är det någon som har provat detta? Några erfarenheter?
29 mars, 2012 kl. 15:03 #140891ParvelitoDeltagareJag har blivit erbjuden det, men efter lite research så kändes det inte rätt för mig.
29 mars, 2012 kl. 15:05 #140893Per NilssonDeltagare@Parvelito 39677 wrote:
Jag har blivit erbjuden det, men efter lite research så kändes det inte rätt för mig.
Glöm inte att Aftonbladet gjorde en undersökning nyss där det var JÄTTEMÅNGA som var rädda för att handla på nätet.
29 mars, 2012 kl. 15:06 #140894RashidDeltagare@Parvelito 39677 wrote:
Jag har blivit erbjuden det, men efter lite research så kändes det inte rätt för mig.
Kändes det inte rätt just för din verksamhet eller kändes det fel överhuvudtaget som marknadsföring kanal?
29 mars, 2012 kl. 15:18 #140898ParvelitoDeltagareBåde och. Man måste sälja utav bara helsicke för att den där annonsen skall betala sig, och det är tveksamt om man gör det. Som vidare marknadsföring ser jag inget värde i att ligga på mediaupdates sajt, utan det är annonstiden på Aftonbladet som skall dra in stålarna. Jag tror de flesta har svårt att räkna hem det.
Personligen så har jag också svårt för att ta hand om en ryckig försäljning. Några hundra bra beställningar extra på en vecka ger mest bara kaos hos mig.
5 april, 2012 kl. 10:43 #141559DaggpunktenDeltagareJo men visst, blev också uppringd. Visst låter det lockande.
Funderade länge och väl på detta och vi valde att i stället satsa våra surt förvärvade pengar på marknadsföring via en smalare kanal för att verkligen nå de kunder vi vill nå.
Aftonbladet når många och brett, varav kanske bara någon enstaka procent är intresserade av våra varor. Vi kalkylerade och ansåg att det inte skulle bära sig i slutändan för oss.11 april, 2012 kl. 09:21 #141948ButiksjaktDeltagareNågon av er som har en uppfattning om vad de tar betalt för detta?
11 april, 2012 kl. 22:50 #142059RashidDeltagareca: 8000 för 2 veckor. (halva exponeringar). Om man vill ha 100% exponeringstid kostar det mer än dubbel så mycket. Förresten, vi valde att ge pengarna till Google Adwords istället
12 september, 2012 kl. 09:37 #151928Richie72DeltagareLyfter den här tråden lite. Får man någon SEO-kraft från mediaupdates sajt?
De pratar om visningar, men räknas det som en sidvisning även om annonsen inte syns på skärmen? För att se mediaupdate måste man scrolla ner lite. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.