Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Recensera produkt funktion?
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av fredde_r.
-
FörfattareInlägg
-
30 mars, 2010 kl. 16:04 #94407energieDeltagare
Är kluven till om jag ska ha en funktion i min webbutik där kunden kan recensera mina produkter och ge den betyg.
Tror det kan ge merförsäljning med bra recensioner men i början kan det nog vara svårt att få rullians på det och då ser det ”fattigt” ut om man har funktionen men inga som använder den.
Så vad tror ni är det något att satsa på eller ska man vänta tills man fått igång lite kunder?
30 mars, 2010 kl. 16:18 #109616sailorcapDeltagareSjälv valde jag bort den funktionen då det inte passar för den typ av produkter jag kommer sälja. Jag tror dock den fungera bra till t.ex. elektronik, produkter som används till förädling, saker som har ett praktiskt syfte etc.
30 mars, 2010 kl. 16:42 #109617ducedoDeltagarePersonligen så läser jag ytterst sällan recensioner på en butik just eftersom jag inte vet vilken kunskap besökaren besitter eller vilket motiv han har. Däremot så spenderar jag åtskilliga timmar med att söka information och åsikter om produkten på kända forum genom Google.
Det handlar till stor del om vilken nisch du arbetar med. En butik för skruvar eller kläder känns inte särskilt vettigt eftersom antingen gillar man det eller inte, men för en butik med hemelektronik, roliga prylar, foto, etc. så är det mer logiskt.
En positiv metod är att kalla det för ”kommentarer” istället för ”recensioner” och samtidigt tillåta frågor (+svar) vilket kan resultera i att en annan besökare beslutar sig för att köpa produkten. Åter igen har Dan löst det snyggt genom att kalla det för ”kommentarer” och samtidigt göra det möjligt att sätta betyg.
30 mars, 2010 kl. 16:46 #109618energieDeltagareKanske inte är så dumt med att köra med kommentarer istället risken är dock att det kan bli skitsnack/pajkastning av det.
30 mars, 2010 kl. 21:23 #109622ducedoDeltagare@energie 4818 wrote:
Kanske inte är så dumt med att köra med kommentarer istället risken är dock att det kan bli skitsnack/pajkastning av det.
Granska samtliga kommentarer manuellt men kom ihåg att undvika censur.
30 mars, 2010 kl. 21:36 #109623DanDeltagareJag får 5-10 kommentarer om dagen. Alla granskas manuellt och inga censureras. Jag har både kommentarer på produkter och möjlighet att lägga kommentarer när man tagit emot ordern.
Jag tycker det ger siten liv och trovärdighet och i en del av fallen är frågorna även bra och belyser brister i produktinfon.
Jag försöker svara trevligt och ödmjukt på allt men ibland tröttnar man… ”Denna produkt suger”, ”denna kostar XXX mindre på YYY” osv är rätt tråkigt att svara på men det går och när kunder ser hur trevlig man är även på mongokommentarer tror jag man växer i deras ögon
31 mars, 2010 kl. 07:30 #109630fredde_rDeltagareTror att kommentarer/recensioner gynnar företaget, oavsett om det är en bra eller dålig (speciellt recensioner) för det visar att man inte rensar bort och står för det man erbjuder.
@Dan 4824 wrote:
… när kunder ser hur trevlig man är även på mongokommentarer tror jag man växer i deras ögon
det är jag övertygad om.
vet själv när man varit lätt förbannad och skrivit ett mindre snällt brev/kommentar och får ett trevligt svar tillbaka att man blir ganska avväpnad och kan känna sig dum. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.