Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › RÅD
- Detta ämne har 40 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av hansanders.
-
FörfattareInlägg
-
21 februari, 2012 kl. 16:49 #137029hansandersDeltagare
Har ni som omdesignat layouten märkt nån större skillnad på konvertering ?
Det viktigaste borde väl vara rätt produkter till rätta priser och villkor ?
Visst kan gulligullbokstäver och blomsterornamenteringar se jättesnyggt ut, men genererar det försäljning ?21 februari, 2012 kl. 17:00 #137031JohanFlandersDeltagareVarför är Klarna det första jag ser på skinza? Monsterbanner med reklam för betallösningar???
Temat är väl okej men en kurs i marknadsföring skulle nog inte skada om du gick.21 februari, 2012 kl. 17:05 #137032JohanFlandersDeltagare@skinza.se 35455 wrote:
Det är kul att höra här vad allan ballan har att säga.
Får man fråga vad du tycker om vår shop?
Kan den liknas med en gammal stövel?Varför är Klarna det första jag ser på skinza? Monsterbanner med reklam för betallösningar???
Temat är väl okej men en kurs i marknadsföring skulle nog inte skada om du gick.
Pluspoäng för att varan ”flög” upp i varukorgen.
Däremot så är one page checkout sååå Januari 2012. One step checkout är framtiden. Kom ihåg att du hörde det här förstJag trodde inte mina ögon, du säljer mobilskal men din shop är inte mobilanpassad. What gives?!
21 februari, 2012 kl. 17:16 #137036JohanFlandersDeltagareGenerellt svar: Design behöver inte kosta mycket och det handlar inte bara om utseende utan även om funktionalitet, exempelvis one step checkout som jag nämnde ovan. Men ni kan ju alltid fråga era fina hyrlösningsflasar vad det kostar att designa om hela deras standard checkout till en ”modernare” version. De kommer troligtvis att hånskratta med tydliga dollartecken i sina gulnade ögon. Omnu en månadskostnad är så fruktansvärt lockande så så är ju ett finansieringsavtal med äganderätt att föredra.
Ta min personliga favorit Magento som exempel vad beträffar framtid och innovationer. Nya funktioner som är attraktiva hos kunder dyker upp först på Magentoconnect. Ofta är de gratis men annars kostar de bara ett par Uscados sen är det klarrrt. Ej att falla i glömska är att extremt många funktioner som är standard i Magento kostar pengar hos de flesta leverantörer. Jag har sett skräckexempel som installation av diverse googlefunktioner som kostar 900:- och att installera Klarna och Dibs kan kosta flera tusen. Detta tar mellan 3-10 min tot att installera (bra tips om ni vill förhandla med er giriga leverantör).21 februari, 2012 kl. 17:23 #137037Jimmy OstromDeltagareMen det blir ju en one step checkout efter du fyllt i allt och sen när du trycker på BEKRÄFTA KÖP! Så har vi ju One step:)
@JohanFlanders 35461 wrote:
Däremot så är one page checkout sååå Januari 2012. One step checkout är framtiden. Kom ihåg att du hörde det här först
21 februari, 2012 kl. 17:31 #137038Jimmy OstromDeltagareLigger såklart lite i några punkter som du tar upp bland mycket annat skit du skriver.
Men återigen, hur många kan fixa Magento när en modul ska ”fixas till”?
När du sen har XX antal moduler som inte gifter sig när man kastar in en ”ny senaste modulen”, vem betalar då en för dom timmarna hemsidan ligger nere för att dom som tar fram dessa modulerna har noll koll på vilka andra moduler du/jag har i våra Magento butiker.
Jag har inget emot Magento, trust me jag har varit i kontakt med ett antal som kränger denna lösningen dom senaste månaderna.
Men jag har oxå varit i kontakt med XX antal hyrföretag dom senaste månaderna.
Jag gillar Magento, bra skit helt klart.
Men varför ska jag betala ett par tusen kronor bara i server kostnad för att sidan ska bli ”okej” snabb?
Personligen kör jag hellre på en hyrlösning där jag kan mejla supporten om buggar eller tips och råd eller annat som jag inte kan med Magento om jag tex inte kör den via någon som ”kastar” upp de till oss.
Öppen hemsida i all ära. Men det är nog lika många som kan koda en sida bra som personer som ”påstår” sig kunna räkna marginaler eller prissätta sina företag för försäljning:rolleyes::o;)
@JohanFlanders 35465 wrote:
Generellt svar: Design behöver inte kosta mycket och det handlar inte bara om utseende utan även om funktionalitet, exempelvis one step checkout som jag nämnde ovan. Men ni kan ju alltid fråga era fina hyrlösningsflasar vad det kostar att designa om hela deras standard checkout till en ”modernare” version. De kommer troligtvis att hånskratta med tydliga dollartecken i sina gulnade ögon. Omnu en månadskostnad är så fruktansvärt lockande så så är ju ett finansieringsavtal med äganderätt att föredra.
Ta min personliga favorit Magento som exempel vad beträffar framtid och innovationer. Nya funktioner som är attraktiva hos kunder dyker upp först på Magentoconnect. Ofta är de gratis men annars kostar de bara ett par Uscados sen är det klarrrt. Ej att falla i glömska är att extremt många funktioner som är standard i Magento kostar pengar hos de flesta leverantörer. Jag har sett skräckexempel som installation av diverse googlefunktioner som kostar 900:- och att installera Klarna och Dibs kan kosta flera tusen. Detta tar mellan 3-10 min tot att installera (bra tips om ni vill förhandla med er giriga leverantör).21 februari, 2012 kl. 17:44 #137039nordicwebteamDeltagare@Jimmy Öström 35467 wrote:
Ligger såklart lite i några punkter som du tar upp bland mycket annat skit du skriver.
Men återigen, hur många kan fixa Magento när en modul ska ”fixas till”?
När du sen har XX antal moduler som inte gifter sig när man kastar in en ”ny senaste modulen”, vem betalar då en för dom timmarna hemsidan ligger nere för att dom som tar fram dessa modulerna har noll koll på vilka andra moduler du/jag har i våra Magento butiker.
Jag har inget emot Magento, trust me jag har varit i kontakt med ett antal som kränger denna lösningen dom senaste månaderna.
Men jag har oxå varit i kontakt med XX antal hyrföretag dom senaste månaderna.
Jag gillar Magento, bra skit helt klart.
Men varför ska jag betala ett par tusen kronor bara i server kostnad för att sidan ska bli ”okej” snabb?
Personligen kör jag hellre på en hyrlösning där jag kan mejla supporten om buggar eller tips och råd eller annat som jag inte kan med Magento om jag tex inte kör den via någon som ”kastar” upp de till oss.
Öppen hemsida i all ära. Men det är nog lika många som kan koda en sida bra som personer som ”påstår” sig kunna räkna marginaler eller prissätta sina företag för försäljning:rolleyes::o;)
hehe jag vet att du varit i kontakt med oss på Nordic Web Team ang magento. Så jag tänkte väl passa på att svara.
Om en modul ska modifieras eller liknande så klarar vi av att fixa det. Även skapa nya funktioner/moduler. Men eftersom det mesta redan finns i magento så brukar det inte vara så mycket sånt som behöver göras.
Det finns något som heter utvecklings-server och det finns något som heter kompetens. De flesta plugins är testade över hela världen vilket gör att man förutom egen testning kan känna sig trygg med det genom andras erfarenhet.
Det kostar generellt inte ett par tusen för Magento-hosting. Så där har du inte tagit våra priser iaf, och vår hosting är grymt snabb och anpassad till magento
Varför kan du inte maila supporten hos oss eller andra leverantörer som jobbar med magento? Det är exakt det våra kunder gör iaf
21 februari, 2012 kl. 17:54 #137040Jimmy OstromDeltagareNär jag pratar om att fixa en modul så pratar jag om en privatperson, det är väl klart att ni ska kunna göra detta då det är ert jobb;)
Jag förstår att folk testar en modul innan den kommer ut, men denna modul ska sen gifta sig med andra moduler som i sin tur är ”ändrade” för mina/sina/andras behov, detta har dom inte testat mot.
Jag klankar inte ner på Magento, men ni ska inte måla sol i taket för så enkelt är inte verkligheten heller oavsett om programmet heter Magento eller Pelles bästa webblösösning.
Jag vet hur e-handels verkligheten är då jag varit i detta sedan 2006 och haft X antal olika lösningar, så jag är tyvärr inte så ”lättlurad” om att Magento skulle vara lösningen på alla våra problem:p
Priserna på hosting är just era priser vill jag minnas;)
@nordicwebteam 35468 wrote:
hehe jag vet att du varit i kontakt med oss på Nordic Web Team ang magento. Så jag tänkte väl passa på att svara.
Om en modul ska modifieras eller liknande så klarar vi av att fixa det. Även skapa nya funktioner/moduler. Men eftersom det mesta redan finns i magento så brukar det inte vara så mycket sånt som behöver göras.
Det finns något som heter utvecklings-server och det finns något som heter kompetens. De flesta plugins är testade över hela världen vilket gör att man förutom egen testning kan känna sig trygg med det genom andras erfarenhet.
Det kostar generellt inte ett par tusen för Magento-hosting. Så där har du inte tagit våra priser iaf, och vår hosting är grymt snabb och anpassad till magento
Varför kan du inte maila supporten hos oss eller andra leverantörer som jobbar med magento? Det är exakt det våra kunder gör iaf
21 februari, 2012 kl. 17:55 #137041Jimmy OstromDeltagareVarför skulle jag vilja detta? Något jag missar eller?
@nordicwebteam 35468 wrote:
Varför kan du inte maila supporten hos oss eller andra leverantörer som jobbar med magento? Det är exakt det våra kunder gör iaf
21 februari, 2012 kl. 18:16 #137043nordicwebteamDeltagare@Jimmy Öström 35470 wrote:
När jag pratar om att fixa en modul så pratar jag om en privatperson, det är väl klart att ni ska kunna göra detta då det är ert jobb;)
Jag förstår att folk testar en modul innan den kommer ut, men denna modul ska sen gifta sig med andra moduler som i sin tur är ”ändrade” för mina/sina/andras behov, detta har dom inte testat mot.
Jag klankar inte ner på Magento, men ni ska inte måla sol i taket för så enkelt är inte verkligheten heller oavsett om programmet heter Magento eller Pelles bästa webblösösning.
Jag vet hur e-handels verkligheten är då jag varit i detta sedan 2006 och haft X antal olika lösningar, så jag är tyvärr inte så ”lättlurad” om att Magento skulle vara lösningen på alla våra problem:p
Priserna på hosting är just era priser vill jag minnas;)
Ja alltså det är inte så svårt att installera en modul i magento för en användare av systemet iofs. Däremot har ju inte den användaren kompetens för att veta om det finns risk att siten går ner eller buggar. Så därför har man en webbyrå som gör det istället.
Men å andra sidan är det ju inget man kan göra med en hyrlösning överhuvudtaget. Där är ju redan alla funktioner med precis som det gör med magento. Bara det att dem har spärrat funktionerna som man inte betalat för. De kan man aktivera. Men det är inte installera så där kan man nog inte jämföra (skulle iaf jag kalla det).Modulerna ska givetvis testas av någon som kan detta. Det är inget lotto om det fungerar.
Men som sagt i en hyrlösning finns inte ett stort modul-biblioteket alls. Där måste de göra allt från scratch om man ska ha en unik modul. Det är inte säkrare att utveckla något helt nytt och eget, gentemot ett etablerat open source-plugin.
Håller definitivt med om att ingen plattform kan lösa alla problem eller att det alltid hjälper alla e-handlare med ökad försäljning.
Men om man ska välja på en plattform så kan det ju vara fint om man har den som ger goda förutsättningar för att lyckas. Har man alla möjligheter finns det större möjlighet att vara kreativ.@Jimmy Öström 35471 wrote:
Varför skulle jag vilja detta? Något jag missar eller?
För att du skrev att du tyckte att det var en av fördelarna med hyrlösning. Jag påpekade att du kan göra exakt samma sak med oss eller andra leverantörer för magento eller open source alternativ
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.