Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Pröva att bredda mig till företag och dagis mm. Vad tror ni?
- Detta ämne har 15 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av Mr Jonas.
-
FörfattareInlägg
-
24 januari, 2014 kl. 19:30 #172312lukasbrismanDeltagare
Halloj Lukas!
Schysst tips! Detta tackar jag verkligen för! Hade inte alls tänkt på detta. Går alla upphandlingar via vismas sida? Antar att jag måste göra ett konto för att komma till upphandlarna?
Inte säker på att alla ÄNNU går via Tendsign men rätt övertygad om att de flesta gör det. Tror typ alla statliga myndigheter gör det iaf, och de flesta landsting och kommuner bör göra det. Du måste skapa ett konto för om du begär ut handlingar (typ förfrågningsunderlag etc) så gör du det offentligt. Men det är inte krånligt att skapa ett konto och om du vinner en upphandling så har du ju en stadig ström av inkomster från den kunden då de binder sig till ett leveransavtal/ramavtal och kommer därför att köpa alla produkter inom kategorin och avtalstiden från dig = mycket dineros på de produkterna du säljer, men kräver som sagt konkurrenskraftiga priser och att du fyller de kraven som ställs.
Skapa konto och testa! Du kan även se vilka som lämnat anbud på tidigare upphandlingar.
24 januari, 2014 kl. 22:09 #172314BrorDeltagare@lukasbrisman 74430 wrote:
Inte säker på att alla ÄNNU går via Tendsign men rätt övertygad om att de flesta gör det. Tror typ alla statliga myndigheter gör det iaf, och de flesta landsting och kommuner bör göra det. Du måste skapa ett konto för om du begär ut handlingar (typ förfrågningsunderlag etc) så gör du det offentligt. Men det är inte krånligt att skapa ett konto och om du vinner en upphandling så har du ju en stadig ström av inkomster från den kunden då de binder sig till ett leveransavtal/ramavtal och kommer därför att köpa alla produkter inom kategorin och avtalstiden från dig = mycket dineros på de produkterna du säljer, men kräver som sagt konkurrenskraftiga priser och att du fyller de kraven som ställs.
Skapa konto och testa! Du kan även se vilka som lämnat anbud på tidigare upphandlingar.
Gjort ett konto nu! Hittar massa roligt, tackar verkligen för tipset!
Ser att några använder sig av denna sida Upphandlingar.nu – en marknadsplats fr offentlig upphandling
Återigen, tack
25 januari, 2014 kl. 22:07 #172337bslaskDeltagare@Bror 74425 wrote:
Funderar lite på att skaffa något ”poäng” system där kunden får t.ex 10% på allt sitt femte köp eller t.ex gratis frakt eller e.dyl. Att Försöka locka kunder att bli stammisar. Vad tror ni om detta?
Den iden kan säkert fungera mot privatpersoner, men mot Företag & offentlig sektor är det det fasta låga priser som gäller (gärna avtal), skeptisk mot att en inköpare skulle ta hänsyn till ”poängsystem”
26 januari, 2014 kl. 14:45 #172346lukasbrismanDeltagare@Bror 74432 wrote:
Gjort ett konto nu! Hittar massa roligt, tackar verkligen för tipset!
Ser att några använder sig av denna sida Upphandlingar.nu – en marknadsplats fr offentlig upphandling
Återigen, tack
Tror faktiskt bara att upphandlingar.nu är en klon av Tendsign-innehåll (Opic). Tror alla de upphandlingarna som finns där även finns i verktyget.
28 januari, 2014 kl. 00:50 #172393BrorDeltagare@bslask 74457 wrote:
Den iden kan säkert fungera mot privatpersoner, men mot Företag & offentlig sektor är det det fasta låga priser som gäller (gärna avtal), skeptisk mot att en inköpare skulle ta hänsyn till ”poängsystem”
Var det jag menade men var nog inte tydlig nog. Kommer att pröva detta framöver.
Okej kanske är så, blir att hålla koll på Tendsign framöver
Tack för era svar, det uppskattas verkligen.
28 januari, 2014 kl. 14:47 #172408Mr JonasDeltagare@Bror 74423 wrote:
Hej Jonas, tack för ditt svar!
Tackar verkligen för tipset om brevutskick. Vad brukar du ha för info på välkomst sidan? Varför byta länk varje vecka? Det räcker väl att ha samma länk hela tiden? En länk som du enbart ger ut via breven, eller?
Skickar inte så mycket brev, kan man lösa någon typ av mängdrabatt på frimärken?
Det återstå och se om du har rätt med dagisen.
Tack för din input Jonas!
Tanken med veckosiffran är att jag skall kunna se vilka företag som på ett ungefär reagerar på mitt ”postenbrev”, då kan jag avgöra om mina tankar är rätt val av mottagare. (Upprättar alltså en lista på mottagaren av brevet och kan då via one.com/område se vem som reagerar. Kan alltså inte skicka 20 brev till samma ort utan jag sprider dom över landet. Av erfarenhet vet jag är det inte lönt att jaga vissa typer av kunder eller att skicka i december, då dom inte läser brevet eller besöker min sida.)
Har haft några olika erbjudande på sidan, men även valt att bara slussa dom automatiskt vidare till en annan vald sida.Använder frimärken för att inte krångla till det, samt att det är känt att man får bättre svarsfrekvens på frimärken. – Har även provat att skicka med en reklampenna men ingen effekt som uppväger kostnaderna.
Jonas
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.