Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Produkttexter – synopsis
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av Ekraft.
-
FörfattareInlägg
-
9 september, 2013 kl. 20:00 #100590mephisto73Deltagare
Tänkte kasta ut frågan om vad ni använder för modell när ni skriver produkttexter – använder ni någon typ av struktur eller mall. t.ex.
– vad säljer vi
– vad kan produkten göra för diganvänder ni element som
– punktlistor
– social proof
– historieberättande
– egenskap – fördel?
Detta är hos oss en grymt eftersatt aspekt som vi kommer att jobba med framöver.
Vidare, vilka har de grymmaste produkttexterna?
10 september, 2013 kl. 06:28 #167622C.LarssonDeltagareJag vill alltid ha med eller försöker ha med
Till vem passar det här
Ingrediensförteckning (kunder vill gärna se själv vad som är i )
Egenskaper
Ibland kan vi skriva en historia bakom om hur produkten kom till men det är mest för att fylla ut text eller om vi fått många frågor om detta.Här ser du ett exempel
10 september, 2013 kl. 06:44 #167623EkraftDeltagareJobbar lite med en mall som skall rullas ut. Den kommer innehålla följande (för produkter med anknytning till hemelektronik).
– En unik beskrivande rubrik (max 40 tecken)
– En kort sammanfattande teknisk beskrivning (70-150 tecken)
– En kortare beskrivning av märkes- och kvalitetsegenskaper (50-100 tecken)
– En längre text som beskriver produkten utifrån vem som är tänkt att använda den. Dyra proffsgrejer får en beskrivning som tilltalar dem, enklare konsumentgrejer beskrivs från deras perspektiv. (300-1000 tecken)
– En kortare sammanfattning i punktform med 5-10st viktiga specar som vad den passar, längd, färg, material, kapacitet, standarder, vikt, medföljande tillbehör etc. (100-300 tecken). -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.