Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Problem med Fyndiq
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 1 månad sedan av SkalHuset.se.
-
FörfattareInlägg
-
2 oktober, 2016 kl. 12:06 #103794AksDeltagare
Har sålt via Fyndiq i snart två år och det har inte varit något problem – tills för ett par månader sedan;
1. Alla produkter man lägger in i marknadsplatsen sätts in i respektive kategori av Fyndiq själva. Normalt tog detta drygt en arbetsdag för dem att fixa, men alla produkter vi har lagt in sedan tidigt maj (!) ligger inte i någon kategori på Fyndiq. Vi har kontaktad dem via mail, men de vägrar svara. Andra frågor som berör annat har de dock inga problem att svara. Vad jag vet finns det ej någon telefonnummer man kan nå dem på.
2. Kraftig minskad försäljning. Vår försäljning har störtdykt efter ovan nämnda månad (maj). Vi har just nu 1343 unika och aktiva produkter upplagda på Fyndiq, och för att ge ett hum över vår nuvarande försäljning så sålde vi för 386 kr förra söndagen, som normalt brukar vara den ”bästa” dagen i veckan. Vi sålde mindre under september månad detta år än motsvarande månad förra året trots mer än det dubbla aktiva produkter.
I nuvarande läget är det långt ifrån lönsamt att sälja via Fyndiq då försäljningen oftast är försumbar, näst intill absurd något som inte var fallet när vi, ironiskt nog, hade hälften så stor lager. Att de inte svarar på mail gör ju inte saken bättre. Vet att de ej har gått så bra för dem (nedlagd satsning i Tyskland, många avskedade etc.) men någon som har liknande erfarenhet av Fyndiq?
2 oktober, 2016 kl. 17:41 #182525EkraftDeltagareEtt tips för att få kontakt med dem är att söka efter deras pressreleaser. Där lägger de glatt upp sina mobilnummer för att journalister skall kunna kontakta dem.
2 oktober, 2016 kl. 19:14 #182526PontusAnderssonDeltagareJag har sålt via fyndiq sedan april och nu när tänker tillbaka så var första månaden betydligt bättre än senare och har dalat sedan dess, jag har visserligen inte så många produkter nu på fyndiq efter 1 augusti då alla billiga varor är rena förlustaffärer där.
Angående kategorier så kan man använda deras funktion kategorimappning så stäms den av med vilken kategori den ligger i ens egna webshop, fast du kanske inte har en egen shop utan enbart säljer via fyndiq?3 oktober, 2016 kl. 08:47 #182528SkalHuset.seDeltagare@Aks 88320 wrote:
Har sålt via Fyndiq i snart två år och det har inte varit något problem – tills för ett par månader sedan;
1. Alla produkter man lägger in i marknadsplatsen sätts in i respektive kategori av Fyndiq själva. Normalt tog detta drygt en arbetsdag för dem att fixa, men alla produkter vi har lagt in sedan tidigt maj (!) ligger inte i någon kategori på Fyndiq. Vi har kontaktad dem via mail, men de vägrar svara. Andra frågor som berör annat har de dock inga problem att svara. Vad jag vet finns det ej någon telefonnummer man kan nå dem på.
Just detta är en av anledningarna till att vi slutat sälja via Fyndiq. När man får svar av deras support som går ut på att ”det är jobbigt att hjälpa er som kunder”, så undrar jag varför man sitter i en support? Hade även ett ärende där det tog 20 (!) dagar för Fyndiq att svara, och när jag ställde frågan til deras handlarsupport om det ska ta 20 dagar för att lösa saker, fick jag en ”” i svaret, som att det skulle vara roligt på något vis, samt att det skulle skickas vidare till deras kundtjänst. Har per idag inte fått svar än, och detta var i början av augusti.
Fyndiq är bra så länge det fungerar, men vill man ha hjälp med något, då får man lägga ner flera timmar… Och istället för att vi får hjälp och svar, har dom en handlarsupport som tycker det är roligare att tjasfa fram och tillbaka tills man ger upp och stänger ner sitt konto. Fyndiq bryr sig bara om de som säljer bäst och mest. Har man 3-10 beställningar om dagen, är man inte intressant som kund hos Fyndiq.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.