Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Problem med DIBS
- Detta ämne har 29 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av fotofyndet.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2012 kl. 20:17 #148109Richie72Deltagare
Nu har jag fått in två kortbetalningar, både efter 22.00
2 juli, 2012 kl. 20:50 #148112JimmysDeltagare21,50 hade jag en misslyckad DIBS-order, 22,15 min första lyckade sen igår vid 14…
—
I am here: http://tapatalk.com/map.php?ji5p1s2 juli, 2012 kl. 21:29 #148114JoelDeltagareIngen info från Dibs? 😮
2 juli, 2012 kl. 21:36 #148115Richie72Deltagare@Joel 47579 wrote:
Ingen info från Dibs? 😮
Nej, men en elektronisk faktura trillade precis in i inboxen.
Alla system ligger tydligen inte nere, snyggt …… NOT!. :rolleyes:2 juli, 2012 kl. 21:57 #148116SekeDeltagareVi har inte fått några DIBS-betalningar mellan 10.34 och 22.32 idag. Nu har de börjat trilla in igen, 5 st sedan 22.32.
PayPal är en bra backup i vanliga fall, men de senaste dagarna har det inte funkat i kommunikationen med Textalk så vi blev tvungna att avaktivera PayPal i kassan i morse…
3 juli, 2012 kl. 08:15 #148135FridaDeltagareHar det fungerat för någon idag? Jag vet bara att alla mina ordrar igår var kortbetalningar, ingen fungerade (fick ingen på kvällen dock). Sjukt bra timing eftersom jag precis skickat ut ett nyhetsbrev med tävling och rabatter. /// Fick tillbringa dagen med att skicka mail till kunder och försöka ordna betalning på annat sätt.
Nu står det på deras hemsida att det kommer vara strul i 3-5 timmar till. Jag vågar inte försöka dra folk till min shop, för om kortbetalningarna inte fungerar blir det en väldig massa extraarbete för mig. Så vad ska jag göra under hela dagen? Faaan.
Med tanke på hur dyra DIBS är är det här oförsvarligt. Jag valde dem för att de är så pass stora, trots att jag har en liten verksamhet. Just för att det inte ska vara sånt här strul.
3 juli, 2012 kl. 08:18 #148136ParvelitoDeltagareEtt tips för alla kan ju vara att ordna ett Paysonkonto lite snabbt och ta betalt den vägen. De som har hyrlösningar brukar kunna få igång det på några minuter.
3 juli, 2012 kl. 08:22 #148138Katrin LundgrenDeltagareJag har sagt det förr och säger det igen. Storlek har inget att göra med stabila system, och ALLA kan få problem med sina system hur små eller stora de är. Förr eller senare får de flesta leverantörer nertid, det går nästan inte att komma ifrån. Det är bara att försöka se till att backuplösning finns. Smart är precis som Parvelito säger att lägga upp ett paysonkonto eller liknande för sådana här tillfällen.
3 juli, 2012 kl. 08:54 #148140FridaDeltagare@Kodmyran 47605 wrote:
Jag har sagt det förr och säger det igen. Storlek har inget att göra med stabila system, och ALLA kan få problem med sina system hur små eller stora de är. Förr eller senare får de flesta leverantörer nertid, det går nästan inte att komma ifrån. Det är bara att försöka se till att backuplösning finns. Smart är precis som Parvelito säger att lägga upp ett paysonkonto eller liknande för sådana här tillfällen.
Så klart de kan ha nertid. Det är när nertiden räknas i dygn som jag blir förvånad. Jag var oerfaren när jag startade min shop, hade jag gjort om det idag hade jag tagit något billigare än dibs och kompletterat med Payson. Men när jag ändå lagt ner 5-siffrigt belopp på att få igång det ser jag ju gärna att det fungerar…
Har inte råd att fixa Payson nu. Det kostar runt en tusenlapp att fixa i min webshop och de marginalerna finns inte, speciellt inte ifall det bara kommer användas idag (har inte haft andra problem med DIBS under de 2 år jag använt mig av dem). Får styra över kunderna till förskottsbetalning till PG-konto så gott det går.
Är också besviken över att jag inte fick något mail om att de har problem, som jag såg att vissa andra fått.
3 juli, 2012 kl. 09:01 #148141ParvelitoDeltagareI DIBS administration kan du logga in, och under driftstatus anmäla antingen en mailadress för mail eller ett mobilnummer för SMS så får du meddelande vid driftlarm.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.