Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Problem med DIBS
- Detta ämne har 29 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av fotofyndet.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2012 kl. 16:41 #98366Richie72Deltagare
Jag är egentligen på semester men har sett att vi fått lite mail av DIBS att de har problem.
Vi har inte mottagit en enda betalning med kort idag, är vi ensamma?
2 juli, 2012 kl. 16:46 #148092ParvelitoDeltagareNej, du är inte ensam utan i gott sällskap.
Länge leve Payson!
2 juli, 2012 kl. 16:53 #148094Richie72Deltagare@Parvelito 47554 wrote:
Nej, du är inte ensam utan i gott sällskap.
Länge leve Payson!
Har du Payson som back-up?
2 juli, 2012 kl. 17:58 #148097ParvelitoDeltagareJa, jag har det, och där har det trillat in bra med pengar senaste dygnen.
2 juli, 2012 kl. 18:22 #148099SabbacusDeltagareUppdaterat 19.45
DriftstatusOperational status: DIBS is currently running at reduced capacity
We are currently trying to identify the problem and can therefore not estimate when the service will be operational at full capacity.We will be working round-the-clock to resolve the issue and apologize for any inconvenience.
If you have any questions you are welcome to contact our customer service.
We will be updating our status continously.
2 juli, 2012 kl. 18:57 #148101Richie72Deltagare@Parvelito 47559 wrote:
Ja, jag har det, och där har det trillat in bra med pengar senaste dygnen.
Grattis till dig och alla andra som använder era hjärnor till att vara lite förutseende. Fanns ju en tråd om detta tidigare men nu sitter jag här med skägget i den berömda brevlådan, trots att jag läste tråden noggrant.
2 juli, 2012 kl. 19:25 #148102BjornDeltagareHelt sanslöst dåligt av en sådan stor aktör att än en gång lyckas med denna fadäs, hur många miljoner processas i timmen genom Dibs annars? Var problem större delen av gårdagen också. Hoppas verkligen de har en bra anledning denna gång..
2 juli, 2012 kl. 19:37 #148104LubicDeltagareNertid på 30 minuter eller likande kan man kanske stå ut med om något katastrofalt har hänt, men detta är ju nästan löjligt. Frågan är hur många kunder/pengar man har tappat idag Men som sagt, man borde kanske själv ha något typ av backup, även om jag kan tycka att det borde vara Dibs jobb att sköta sånt. De har ju ändå varit med i branschen ganska länge nu och borde då ha erfarenheten och kunskapen att få till ett stabilt och bra system med de backuper/rutiner som krävs för att deras tjänst inte ska ligga nere en hel dag, eller mer.
2 juli, 2012 kl. 20:05 #148106SkalHuset.seDeltagareVi har paypal som vi försöker styra kunderna till istället, där vi även kan ta betalt med kort.
Dock har vi säkert tappat 10-15% av beställningarna idag pga dibs.2 juli, 2012 kl. 20:09 #148108Richie72DeltagareVi hade ungefär 40% kortbetalningar förra måndagen, sen vet man ju inte hur många som valt ett annat betalsätt under dagen men vi har tappat säkert 30 %.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.