Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Prisjakt server problem!
- Detta ämne har 12 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Bjorn.
-
FörfattareInlägg
-
15 februari, 2012 kl. 18:28 #97395Jimmy OstromDeltagare
Jag har varit med om detta nu några gånger och det börjar irritera mig sjukt nu.
Har man en prisjaktmodul på hemsidan där kunderna kan se våra betyg och om Prisjakt server pissar sig (som den gör då och då) så kommer min sida lagga sig hur länge som helt.
Men andra ord NOLL försäljning denna tiden. Hemsidan tar typ 10 minuter att får fram……
Hur gör ni andra, eller ni som har betyg från prisjakt kör vidare utan att blinka?
15 februari, 2012 kl. 18:34 #136635Joel BDeltagareLåter väldigt märkligt att Prisjakts JavaScript skall vålla detta problem för dig. En rekommendation är dock att flytta ned Prisjakts JavaScript till footern, på så sätt skall den anropas sist.
Vi använder deras script på Faceplate.se och har aldrig noterat detta problem, anledningen är givetvis att den ligger placerad i footern.
Du borde testa det, detta skall nog lösa ditt problem.
//Joel
15 februari, 2012 kl. 18:36 #136637Jimmy OstromDeltagareAlla mina konkurrenter har samma problem har jag sett.
Så detta lär inte vara något unikt, kan inte bara vara jag som hittar alla dessa pissproblem:o:p
@Joel B 35025 wrote:
Låter väldigt märkligt att Prisjakts JavaScript skall vålla detta problem för dig. En rekommendation är dock att flytta ned Prisjakts JavaScript till footern, på så sätt skall den anropas sist.
Vi använder deras script på Faceplate.se och har aldrig noterat detta problem, anledningen är givetvis att den ligger placerad i footern.
Du borde testa det, detta skall nog lösa ditt problem.
//Joel
15 februari, 2012 kl. 18:40 #136638Joel BDeltagareVad jag kan notera i din källkod, har du Prisjakts JavaScript i vänsterkolumnen, vilket innebär att om nu Prisjakt skulle orsaka problem i laddningstid, kommer detta att drabba allt som kommer efter vänsterkolumnen. I ditt fall blir följande delar av butiken drabbad:
Center-kolumnen
Höger-kolumnen
FooternDu bör därför flytta ner den till footern (sist i källkoden), detta kommer att lösa eventuella problem för dig i framtiden då enbart footern tar smällen om någon belastning skulle ske.
15 februari, 2012 kl. 18:46 #136639Jimmy OstromDeltagareOkej, jag tar tag i detta så Nordisk e-handel fixar detta.
Konstigt att inte alla gör detta direkt?
Tack för din hjälp!
@Joel B 35028 wrote:
Vad jag kan notera i din källkod, har du Prisjakts JavaScript i vänsterkolumnen, vilket innebär att om nu Prisjakt skulle orsaka problem i laddningstid, kommer detta att drabba allt som kommer efter vänsterkolumnen. I ditt fall blir följande delar av butiken drabbad:
Center-kolumnen
Höger-kolumnen
FooternDu bör därför flytta ner den till footern (sist i källkoden), detta kommer att lösa eventuella problem för dig i framtiden då enbart footern tar smällen om någon belastning skulle ske.
15 februari, 2012 kl. 18:47 #136640Jimmy OstromDeltagareExakt där problemet finns i dessa lägena!
@Joel B 35028 wrote:
I ditt fall blir följande delar av butiken drabbad:
Center-kolumnen
Höger-kolumnen
Footern16 februari, 2012 kl. 09:00 #136685DanDeltagareFick samma problem igår.
Javascriptets anropskod och displaykod är identisk, de går inte att skilja vad jag kan se. Så att flytta koden till footern innebär att betyget visas i footern också…
16 februari, 2012 kl. 09:14 #136688JoelDeltagare@Dan 35080 wrote:
Fick samma problem igår.
Javascriptets anropskod och displaykod är identisk, de går inte att skilja vad jag kan se. Så att flytta koden till footern innebär att betyget visas i footern också…
Går det inte att hämta med PHP direkt från Prisjakts hemsida en gång om dagen och spara i din databas för att sedan visa var och hur man vill?
16 februari, 2012 kl. 09:25 #136690jonasbondeDeltagareMåste bara kolla en sak, kör du bahnhof?
Igår drabbades nämligen Bahnhof av problem vid 19-19:30-tiden. Det gjorde att sidor som använder servrar hos Bahnhof, som t.ex. Prisjakt, inte var åtkomlig från flertalet personer i södra Sverige.
Det går dock att undivka sådana här problem genom att följa instruktionerna på vår sida för visning av butiksomdömen. Den hittar du här:
http://www.prisjakt.nu/analytics/store/?store_id=4580&do=info&t=doc_instore_show_your_grade16 februari, 2012 kl. 10:46 #136695Joel BDeltagareGivetvis är det tråkigt att behöva exponera sitt betyg längst ner på webbplatsen, eftersom man gärna vill ”skryta” om den.
Att scriptet som Prisjakt delar ut, över huvudtaget kan riskera driftstörningar för butiker, är för mig helt otänkbart. Sådant får inte förekomma, inte i min värld.
Precis som Joel nämner, bör det istället vara mer aktuellt att man läser in ett ”cachat” betyg som rensas 1-3 gånger om dagen. Då löser man detta per automatik, men det arbetet borde ligga hos Prisjakt och inte oss e-handlare
Ha de!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.