Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Prisjakt server problem!
- Detta ämne har 12 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av
Bjorn.
-
FörfattareInlägg
-
15 februari, 2012 kl. 18:34 #136635
Joel B
DeltagareLåter väldigt märkligt att Prisjakts JavaScript skall vålla detta problem för dig. En rekommendation är dock att flytta ned Prisjakts JavaScript till footern, på så sätt skall den anropas sist.
Vi använder deras script på Faceplate.se och har aldrig noterat detta problem, anledningen är givetvis att den ligger placerad i footern.
Du borde testa det, detta skall nog lösa ditt problem.
//Joel
15 februari, 2012 kl. 18:36 #136637Jimmy Ostrom
DeltagareAlla mina konkurrenter har samma problem har jag sett.
Så detta lär inte vara något unikt, kan inte bara vara jag som hittar alla dessa pissproblem:o:p
@Joel B 35025 wrote:
Låter väldigt märkligt att Prisjakts JavaScript skall vålla detta problem för dig. En rekommendation är dock att flytta ned Prisjakts JavaScript till footern, på så sätt skall den anropas sist.
Vi använder deras script på Faceplate.se och har aldrig noterat detta problem, anledningen är givetvis att den ligger placerad i footern.
Du borde testa det, detta skall nog lösa ditt problem.
//Joel
15 februari, 2012 kl. 18:40 #136638Joel B
DeltagareVad jag kan notera i din källkod, har du Prisjakts JavaScript i vänsterkolumnen, vilket innebär att om nu Prisjakt skulle orsaka problem i laddningstid, kommer detta att drabba allt som kommer efter vänsterkolumnen. I ditt fall blir följande delar av butiken drabbad:
Center-kolumnen
Höger-kolumnen
FooternDu bör därför flytta ner den till footern (sist i källkoden), detta kommer att lösa eventuella problem för dig i framtiden då enbart footern tar smällen om någon belastning skulle ske.
15 februari, 2012 kl. 18:46 #136639Jimmy Ostrom
DeltagareOkej, jag tar tag i detta så Nordisk e-handel fixar detta.
Konstigt att inte alla gör detta direkt?
Tack för din hjälp!
@Joel B 35028 wrote:
Vad jag kan notera i din källkod, har du Prisjakts JavaScript i vänsterkolumnen, vilket innebär att om nu Prisjakt skulle orsaka problem i laddningstid, kommer detta att drabba allt som kommer efter vänsterkolumnen. I ditt fall blir följande delar av butiken drabbad:
Center-kolumnen
Höger-kolumnen
FooternDu bör därför flytta ner den till footern (sist i källkoden), detta kommer att lösa eventuella problem för dig i framtiden då enbart footern tar smällen om någon belastning skulle ske.
15 februari, 2012 kl. 18:47 #136640Jimmy Ostrom
DeltagareExakt där problemet finns i dessa lägena!
@Joel B 35028 wrote:
I ditt fall blir följande delar av butiken drabbad:
Center-kolumnen
Höger-kolumnen
Footern16 februari, 2012 kl. 09:00 #136685Dan
DeltagareFick samma problem igår.
Javascriptets anropskod och displaykod är identisk, de går inte att skilja vad jag kan se. Så att flytta koden till footern innebär att betyget visas i footern också…
16 februari, 2012 kl. 09:14 #136688Joel
Deltagare@Dan 35080 wrote:
Fick samma problem igår.
Javascriptets anropskod och displaykod är identisk, de går inte att skilja vad jag kan se. Så att flytta koden till footern innebär att betyget visas i footern också…
Går det inte att hämta med PHP direkt från Prisjakts hemsida en gång om dagen och spara i din databas för att sedan visa var och hur man vill?
16 februari, 2012 kl. 09:25 #136690jonasbonde
DeltagareMåste bara kolla en sak, kör du bahnhof?
Igår drabbades nämligen Bahnhof av problem vid 19-19:30-tiden. Det gjorde att sidor som använder servrar hos Bahnhof, som t.ex. Prisjakt, inte var åtkomlig från flertalet personer i södra Sverige.
Det går dock att undivka sådana här problem genom att följa instruktionerna på vår sida för visning av butiksomdömen. Den hittar du här:
http://www.prisjakt.nu/analytics/store/?store_id=4580&do=info&t=doc_instore_show_your_grade16 februari, 2012 kl. 10:46 #136695Joel B
DeltagareGivetvis är det tråkigt att behöva exponera sitt betyg längst ner på webbplatsen, eftersom man gärna vill ”skryta” om den.
Att scriptet som Prisjakt delar ut, över huvudtaget kan riskera driftstörningar för butiker, är för mig helt otänkbart. Sådant får inte förekomma, inte i min värld.
Precis som Joel nämner, bör det istället vara mer aktuellt att man läser in ett ”cachat” betyg som rensas 1-3 gånger om dagen. Då löser man detta per automatik, men det arbetet borde ligga hos Prisjakt och inte oss e-handlare
Ha de!
16 februari, 2012 kl. 11:43 #136703Christoffer Tyrefors
DeltagareHar inte kvar dokumentet, men maila sales@prisjakt.se så får du en .pdf som beskriver hur man använder DOM för att slippa detta problem (då scriptet kan läggas längst ner).
Har även för mig att det finns en iframelösning som isåfall också såklart eliminerar detta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.