Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Postnord lyckas skicka ett paket till fel land!
- Detta ämne har 24 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Henrik_G.
-
FörfattareInlägg
-
3 september, 2014 kl. 20:10 #176053speedygee2002Deltagare
Uppdateringsdags då:
Sen jag lyckades få tag i PostNord dåliga reklamationsavdelning senast, så har jag nu fått ett snigelbrev med att de har påbörjat hanteringen av min reklamationsärende. Det framgår inte att det gjort något eller vad.
I brevet så framgår det att jag ska skriva tillbaka till dem (skicka brev till dem) med svar på om jag vill att de ska fortsätta ”utreda” mitt ärende, eller ifall jag vill låta det vara.
Typ att företaget frågar: har du tröttnat ännu eller ska vi fortsätta att göra det eländigt för dig..Utreda inom parentes, för ingen utredning har skett. Paketet är fortfarande vilse i ett felaktigt land än avsedda landet det skulle skickas till.
Av formalitet så har jag i brevet skickat med en uppmaning på att jag vill ha mina pengar tillbaka för den ej levererade tjänsten samt ersättning för försvunnen gods.
Imorn så kommer jag ytterligare än gång behöva jaga kundtjänst till telefon.
Uppdatering följer…3 september, 2014 kl. 20:40 #176054PlastskivorDeltagareHota med att tipsa Rob Fliskin
3 september, 2014 kl. 21:59 #176056speedygee2002DeltagareMåste bara dela med mig brevet som jag fick av PissNord.
På bilden så kan ni se det inrigade i rött och jag citerar:
”Eftersom det gått så lång tid sedan du kontaktade oss ber vi dig att kryssa i för det svar som gäller nu och skicka det till oss i det bifogade svarskuveret inom 14 dgr”
1) Jag har sökt dem konstant på kundtjänst utan att jag kunnat få kontakt reklamation som enligt kundtjänst ”inte” har ett direktnummer eller någon telefonnummer alls.
2) JAG fick tag i direktnummret till reklamation och när jag pratade med dem runt 20 aug. Så var mitt ärende inte ännu påbörjat.
På svart på vitt så kan ni se vilket j*vla pajasföretag Postnord verkligen är.
4 september, 2014 kl. 07:33 #176060mephisto73DeltagareVilken mardröm…
Trist att de försöker smita undan på det viset, men mitt råd skulle bli att ta förlusten, lär av det inträffade och glöm det hela.
Den tid och energi du lägger på detta överstiger vida kostnaden för det försvunna paketet.
4 september, 2014 kl. 11:10 #176065Henrik_GDeltagareFranz Kafka hade älskat den här tråden. Underbart exempel på usel kundhantering. Tänk på att de trots allt är ”E-handlarens bästa vän”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.