Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Postnord lyckas skicka ett paket till fel land!
- Detta ämne har 24 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Henrik_G.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2014 kl. 11:22 #101905speedygee2002Deltagare
Jag undrar hur vanlig är detta?
Jag skickar ett rekommenderat brev till kund i utlandet i detta fall Monaco.
Skickar det via posten med rekommenderat (då värdet i beställningen ligger på strax runt 1500kr)Döm till min förvåning när jag ska kolla på hur leveranbsen går och ser att paketet ligger i Marocko och inte i Monaco.
Jag ringer till postnord för att få detta åtgärdat men jag får till svar att
1) hanteringen kan ta ca 1 månad
2) OM paketet kommer tillbaka så måste jag betala för att ta emot den??
3) De har ingen som helst kontakt med andra postkontor i andra länder så det var osäkra om det gick att kontakta dem så att paketet kommer till rätt vägTill råga på allt så lyckas jag upprätta ett ”reklamationsärende” men när jag ringer till kundtjänst för att få reda på status så får jag till svar att jag dels inte får kontakta reklamation på telefon.. de har inga telefoner eller inkommande samtal som hon sa.
Vidare så förklarar hon att att det jobbar på mitt ärende varpå att jag frågar:
”Ni brukar för loggar på era kundreklamatyioner/hanteringar” kan du läsa för mig vad som står vad ni faktiskt har gjort..”Svaret jag får du är att inga uppgifter finns..
Är det mer vardagligt nu för tiden att Postnord ”pissar” på sina kunder och inte har någon som helst kundtjänst??
Några som varit i liknande ärende
7 juli, 2014 kl. 13:20 #175363DanielLidenDeltagarePostnord har gått ned sig ordentligt det här året. Har tyvärr inga tips om hur du skall gå vidare men senast de tappade bort paket och kundtjänst inte kunde hjälpa till så skrev jag till postens kundombudsman. Hjälper kanske om tillräckligt många gör det. Kundombudsmannen@posten.se
7 juli, 2014 kl. 13:33 #175364argitDeltagarePostNord är kända för att inte någon direkt person att kontakta. Så länge de inte blir något fel, funkar det mycket bra. Direkt när något händer då kan de inte göra ett smack och det finns ingen att kontakta.
Att man inte kan nå reklamationsavdelningar per telefon är ganska vanligt.
18 juli, 2014 kl. 14:27 #175528ppcDeltagare@argit 78180 wrote:
PostNord är kända för att inte någon direkt person att kontakta. Så länge de inte blir något fel, funkar det mycket bra. Direkt när något händer då kan de inte göra ett smack och det finns ingen att kontakta.
Att man inte kan nå reklamationsavdelningar per telefon är ganska vanligt.
Det är väl inte så konstigt när det gäller brev till utlandet… Det har ju nu övergått från svenska postens kontroll till någon utländsk postmyndighets kontroll – säkert inte omöjligt att lösa om vi pratar Danmark, Tyskland, Storbritannien osv. men Marocko ? Oavsett transportör så begås misstag men i det fall det sker med annan transportör så har de oftast själva eller genom samarbetspartner fortfarande kontroll över godset och kan därför påverka.
Jag tror inte de pissar på dig snarare lägger sin energi på ett reklamationsärende där de faktiskt kan göra något åt saken… man kan ju föreställa sig hur bra kundtjänst posten i Marocko har…6 augusti, 2014 kl. 16:17 #175720speedygee2002DeltagareKan uppdatera tråden:
Jag har ännu inte fått en återkoppling på den reklamationen jag lämnat in av Posten/ PostNord. Jag kommer nu att söka dem på telefon då jag önskar att de ska betala tillbaka värdet av varorna de slarvat bort.
Vidare vill jag få tillbaka pengarna för portot inklusive REK kostnaden.
Detta tycker jag är självklar då de inte lyckat leverera mitt paket från A (Sverige) till B (Monaco).är det många här som drabbats så illa av Postnord. Har ni blivit lurade på pengar av PostNord och inte fått er berättigade ersättning? Tar gärna emot feedback om det är andra som drabbats av detta.
Kommer uppdatera tråden nu när jag kommer i kontakt med reklamationsavdelningen (som inte har ett direktnummer och som inte går att nå via e-post :confused::confused:).
6 augusti, 2014 kl. 20:24 #175741QarillionDeltagarePosten har gått ner sig extremt hos oss. Ibland kommer dom och hämtar våra pallar och ibland inte. en gång fick vi sitta kvar till 18.30 på jobbet för att dom var ”lite” sena. Det går aldrig att nå chauffören om man ringer och frågar så dom vet inte om/när han ev. kommer.
Rekalamationsmässigt har vi nog fått rätt mot posten 1 gång av 20 reklamationer. Då kom allt söndermosat så till den grad att dom fick packa ner det i en bur för att allt i paketet var bokstavligen i strimlor. Efter 1½ månad fick vi godkänd reklamation efter att ha besökt postkontoret två gånger med buren obruten och intakt ifrån dem.
6 augusti, 2014 kl. 20:49 #175742TianDeltagarePosten (eller dess ” samarbetspartner?) i Storbrittanien har nyligen slarvat bort ett Rek.brev för oss.
Kundtjänst säger att vi får själva kontakta Royal mail.Ärendet är INTE avslutat, men posten skyller ifrån sig och vill såklart helst inte alls stå till tjänst…
7 augusti, 2014 kl. 14:29 #175755ppcDeltagare@Tian 78634 wrote:
Posten (eller dess ” samarbetspartner?) i Storbrittanien har nyligen slarvat bort ett Rek.brev för oss.
Kundtjänst säger att vi får själva kontakta Royal mail.Ärendet är INTE avslutat, men posten skyller ifrån sig och vill såklart helst inte alls stå till tjänst…
Och vad säger Royal Mail ?
7 augusti, 2014 kl. 17:07 #175757DoxsterDeltagareUrsäkta min okunnighet, men PostNord tar hand om alla företagspaket för Postens räkning va?
7 augusti, 2014 kl. 18:47 #175760 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.