Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Postens onlinetjänster nere IGEN?
- Detta ämne har 51 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av Fredriklarsson.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2012 kl. 07:39 #98063asawiDeltagare
Jag har ett gäng Skicka Lätt och REK som jag vill ha iväg, men kan inte boka på Posten.se.
Googlat och kollat här för rapporter under hela helgen, men ingen annan verkar ha rapporterat något problem. Inte är det väl bara jag och mina vänner (som jag satt på att testa) som misslyckas? I så fall, har ni någon bra direktlänk?
Postens sida är ju värdelös vad gäller information om eventuella driftstörningar, och ingenstans finns att rapportera dem heller såvitt jag kan se.
För min del blir det att skicka paketen med DHL och mina REK får tas över disk med extrakostnader. SURT!6 maj, 2012 kl. 19:38 #144592TianDeltagareFelanmäl här:
Kontakta oss via e-postSkriv tjänst du försökt använda, och datum & klockslag.
6 maj, 2012 kl. 19:49 #144593asawiDeltagareSjälvklart har jag anmält via e-post, men vad hjälper det när den är bara är aktiv kontorstid. Är det verkligen INGEN annan som förskt använda Posten under helgen och misslyckats??
6 maj, 2012 kl. 19:58 #144594TianDeltagareDen brukar vara aktiv dygnet runt.
Tyvärr har jag varit lite ledig i helgen och inte behövt använda tjänsten.Jättebra att du också felanmäler, tycker jag!
Vi använder ofta tjänsten, och det är så otroligt enerverande då den ligger nere (av olika anledningar?!) och jag vet precis hur dåligt det är med driftstörningsinfo.Jag kör på direktlänk till ”fyll-i-formuläret”, och de flesta gånger har det funkat alldeles utmärkt att sitta och fylla i alla uppgifter, men sedan har det failerat vid betalningen.
Man blir inte så glad då, när man sedan ändå måste skriva alla adresser för hand och betala dubbelt så mycket ”över disk”.
Hoppas de löser problemet ( gissar att de har ledigt på helgen…) asap imorgon.
Oavsett när du lämnar in rek/skickalätt under helgen, så hämtas de inte från Poststället förrän måndag eftermiddag/kväll.6 maj, 2012 kl. 19:59 #144595GregerADeltagareJag märkte att paketspårningen inte fungerade tidigare idag.
6 maj, 2012 kl. 20:06 #144596asawiDeltagareJa, det blir säkert löst imorgon. Synd på ett så stort företag att det funkar så illa.
Den ”nya” tjänsten Skicka Lätt har varit fantastiskt bra att använda… när det funkat… så jag har nästan kommit ifrån andra fraktlösningar. Men det var ju trevligt att få småprata med personalen på DHL-stället som jag inte träffat så mycket på sistone.6 maj, 2012 kl. 20:44 #144598pietrostavrosDeltagareJag har samma problem med Skicka Lätt.
Igen!
Tyvärr!Lite jobbigt när den tjänsten så ofta strular och postens sk kundsupport suger ju ordentligt. Förra helgen betalade jag för ett kolli, fick inga paketlappar och anmälde det via deras ”kundsupport”. Jag fick ett automatisk meddelande att dom skulle kontakta mig snarast möjligt under deras kontorstid.
Jag har fortfarande inte hört av dom!
Det suger verkligen…..
7 maj, 2012 kl. 06:16 #144605FridaDeltagareFår felmeddelande när jag ska boka Skicka lätt. Fan också. Jag älskar verkligen tjänsten, när den fungerar dvs. Nu verkar ju dock ingen onlinetjänst funka. Suck.
7 maj, 2012 kl. 07:18 #144608asawiDeltagareNU har man lyckats få upp ett meddelande om driftstörning i alla fall. För nu är det ju måndag-fredag 8-18 eller vad man nu tycker är den tid de ska behöva ha koll på sina system.
7 maj, 2012 kl. 09:53 #144635TianDeltagareNu funkar det för mig igen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.